2016. július 4., hétfő

Krumplis sajtgolyók/húspótló

Egészen véletlenül találtam Hani egyszerű finomságára! Blogomban van már krumplis, sajtos  formában de a kettő egyben talán még nincs ezért is próbáltam ki! Fél adagból készítettem azt írom le :
                                                                         
Hozzávalók:  4 dkg vaj, 20 dkg főtt krumpli, 5 dkg liszt, 7 dkg reszelt sajt,1 felvert tojásnak a fele, só, szerecsendió, őrölt fekete bors, zsemlemorzsa panírozáshoz, olaj a sütéshez. 
🌸
Elkészítése: Héjában megfőztem a krumplit amit megpucoltam és krumplinyomón áttörtem. Mikor kihűlt összekevertem a többi hozzávalókkal és kis golyókat formáltam belőle amit zsemlemorzsában megforgattam és forró olajban kisütöttem. Papírtörlőre szedtem ami az olajat felszívta majd jött a kóstolás ! Nagyon finom!
Bármilyen főzelék mellé finom lehet, nálunk most  szószhoz volt kiegészítő:)
Jó étvágyat kívánok  !

6 megjegyzés:

Évi - Ízek és utazások írta...

Én maradék krumplipürébe reszeltem sajtot, és úgy sütöttem meg. Aztán esett le, hogy valaminek össze kellene fognia... :) Úgyhogy ezt is kipróbálom majd.

Monika írta...

Fincsi! Ezt még én is meg tudom csinálni.:)

Monika írta...

És azért is köszönöm,mert a glutén-laktózos unokáim is megehetik,ha kicserélem a lisztet,meg olyan sajtot veszek,meg a panír is neki valóból készül.

Bridge írta...

Évi krumplipürése valószínűleg tepsiben megsülne egészen jól, hiszen a sajt azért valamennyire összetartja.
Valószínűleg a bolti rántott "sajt"-oknál sokkal jobb lehet ez egyébként.

Katalin írta...

Ez is fincsi lehet! Akár még csak úgy magában is megállja a helyét :-)

Éva írta...

Évi próbáld ki nagyon finom!
Mamka örülök hogy jónak véled , egészségetekre!
Bridge lehet hogy mivel a pürében van vaj és tej +még a sajt ami azért melegítéssel olvad ezért nem állt össze Évinek:)
Katalin először én is csak úgy kapkodtam aztán tettem rá egy kis szószt!