2016. szeptember 22., csütörtök

Banános szilvalekvár-téli napokra

A megszokott régi ízek mellé minden évben találok valami különlegeset ami felkelti érdeklődésemet és természetesen  elkészítem! Most ezt találtam bár a recept számomra nem volt egyértelmű, ezért csak  az ötletet vettem és csináltam a magam feje után!
                                                                             


Hozzávalók: 60 dkg szilva, 2 db banán,  40 dkg cukor, 2 evőkanál citromlé, 1 teáskanál őrölt fahéj, 1 cs Haas zselésítő.
Elkészítése: Szilvát megmostam kimagoztam és edénybe tettem  a banánt héjától megszabadítottam majd feldarabolva szilvához pakoltam és turmixoltam. Citromlevet és a zselésítőt  hozzátettem a gyümölcsökhöz jól összekevertem és feltettem a tűzhelyre  alacsony hőfokon forrástól számított 5' főztem. Ekkor levettem a tűzhelyről hozzáöntöttem a cukrot és a fahéjat  összekevertem  majd visszatettem tovább  főztem közben kevertem. Mikor már elolvadt a cukor  kezdett főni  ekkor is csupán 5' főztem és levettem  a tűzhelyről és forrón az odakészített üvegekbe pakoltam. Lezártam fóliával és üvegtetővel fejre állítottam 5'. Ezután vissza fordítottam és letakartam konyharuhával hogy másnapig így hűljön ki. Ezután öltöztettem és sorakoztattam őket a többi finomság közé! Nagyon jó lett az állaga és igen finom! / 3 üveggel lett belőle /
Téli napokra !

7 megjegyzés:

Mamka írta...

fantasztikus vagy!!!!!Nyalom a szám szélét.:)

Katalin írta...

Hű, ez igazi különlegesség lehet!

Emőke írta...

És akkor ez most mi is?:-)))
Mindegy is, biztosan finom, tetszik, hogy gondot fordítottál az üvegek feldíszítésére!

Éva írta...

Mamka örülök hogy tetszik!Köszi!
Katalin nagyon finom , köszi!
Emőke ez lekvár!Köszi!

Nea írta...

Nehéz lehetett neki ellenállni, de milyen jó is lesz majd karácsony tájékán felbontani egy finom süti készítéséhez. Ügyesen megoldottad.

Gabriella kalandjai a konyhában - Pöttyös Otthon írta...

De jó, nagyon tetszik!!

Éva írta...

Nea kíváncsiság sokszor nagy úr nálam, lehet hogy még hamarabb felbontom!Köszi!
Gabriella örülök hogy tetszik!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...