2016. szeptember 26., hétfő

Székely lepény

A receptet innen hoztam, fele mennyiségből lett 4 lepény!( kicsi változtatással)
                                                                            
Hozzávalók/4 lepényhez/: 25 dkg liszt, 1,2 dkg friss élesztő, 1/2 mk.só, pici cukor, 0,8 dl langyos víz, 1 egész tojás felverve és ennek a fele, 5 dkg margarin.  Vöröshagyma, szalonna, paprika, tejföl, fokhagyma.
 Elkészítése: Langyos vízbe szórtam a cukrot és az élesztőt hagytam felfutni. Kimért lisztet a margarinnal összemorzsoltam  beletettem a tojást sót és a felfutott élesztőt  Bedagasztottam a tésztát és 15' pihentettem. Ezután enyhén lisztes deszkán kinyújtottam majd hajtogattam jobbról balról középre majd fentről középre és lentről középre. Letakarva ismét 15' pihenés következett és ezt  ismételtem meg még egyszer. Ezután 4 részre vágtam a tésztát és egyenként kerek formára nyújtottam. Serpenyőt forrósítottam amit vékonyan olajjal bekentem és rátettem a tésztát pár perc után megfordítottam másik oldalát is megsütöttem.  Szalonnát apró kockákra vágtam a vöröshagymát szeletekre és én pár csík paprikát is vágtam bele. Először sütöttem a szalonnát majd beletettem a hagymát és paprikát kicsit pirítottam. Tejfölbe tettem a lereszelt fokhagymát.A lepényt bekentem tejföllel és rászórtam a szalonnás-paprikás-hagymát. Nagyon finom vacsoránk volt belőle !
Jó étvágyat !
                                                     

4 megjegyzés:

Tiffanylda írta...

Ez milyen fincsi lehet! Elmentem az unokáknak, sajnos mi már nem vacsorázhatunk ilyesmit, csak nagyon kevéskét:( pedig, de jó lenne!

Évi - Ízek és utazások írta...

Én is kérek! :) Sajnos nekem át kell állni diétás kosztra, de egy kis módosítással fogyasztható.

Verus írta...

Nagyon fincsi lehet! :)

Éva írta...

Tiffanylda nagyon finom volt, unokák biztos örömmel falatozzák majd egészségükre!
Évi remélem megoldod hogy tudjál enni belőle, egészségedre!
Verus köszi valóban finom volt!