2016. szeptember 27., kedd

Szőlőbefőtt- téli napokra

Talán egyszer  régen  készítettem már  így befőttnek is . Az elmúlt évben zselét készítettem belőle . Most hozott a lányom kicsit több szőlőt mint amennyit bűntudat nélkül  tudnék eltüntetni így gondoltam üvegbe zárom hogy téli napokon legyen ebből is:)
                                                                         
 
Hozzávalók: szőlő/sajnos nem mértem meg kb.1,5 kg volt /, 10 dkg cukor, 4 szem szegfűszeg, csipetnyi nátrium benzoát.
Elkészítése: Szőlőszemeket/természetesen az egészséges szemeket   levágtam a fürtről,/valahol olvastam hogy jobb vágni mint letépni/. Alaposan több fordulós fürdőt csináltam a szemeknek. Kimosott befőttes üvegekbe öntöttem  a szőlőt két szem szegfűszeget tettem egy üvegbe és egészen kevés tartósítószert szórtam rá. Kb. 1 l. vizet felfőztem a cukorral mikor forrt a víz akkor öntöttem rá a szőlőre és rögtön lezártam fóliával majd üvegtetővel és fejre állítottam 5' majd vissza és betakargattam törlőruhával másnapig hagytam pihenni. Ezután öltöztettem és tettem téli szálláshelyükre!
Téli napokra !



Nincsenek megjegyzések: