2016. november 18., péntek

Mézes mécsestartók /házilag


Készítettem ebben az évben is  mécsestartókat , 4 darabból  3 ajándék lesz !
                                                                                  
Hozzávalók:
17 dkg liszt
6 dkg margarin
10 dkg méz
1 tojássárgája
1 mokkáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
*
Ez volt a sablonom!
*
Elkészítése: Hozzávalókat  kimértem majd tálba tettem és összegyúrtam./sem a margarint sem a mézet nem melegítettem/. Mikor összeállt a tészta fóliába tettem és hűtőbe pakoltam 1-2 óra. Most is mint előzőleg mikor ebből a tésztából készítettem süteményt este gyúrtam össze és másnap sütöttem ! A mécses formáját papírra  rajzoltam majd kivágtam . A tésztát enyhén lisztes deszkán kinyújtottam kb. 1/2 cm vastagra és a papír sablont rátettem körbe vágtam a tésztát  szikével .Sütőpapírral bélelt tepsire pakoltam ahol a forma közepét  egy pohár aljával benyomtam  ez akkora  mint a gyertya alja , ezután a gyertyát kivettem a formából és a benyomat helyére tettem .Mikor elkészültem az egésszel akkor rizst szórtam a formába és előmelegített sütőben 180 fokon 12' sütöttem. Mikor már teljesen kihűlt akkor díszítettem. Ebből a mennyiségből  a 4 mécsestartón  kívül még 10 db apró sütemény is lett! 
*( A forma rajzolásánál  először a papíron kis pohár alját körberajzoltam és köré rajzoltam  a szív formákat /  sütemény kiszúró segítségével / !)
Öröm kapni és öröm adni !

7 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon szépek lettek, ügyes vagy! Nagyon jó ajándék, én is szeretek saját készítésű ajándékot adni, nincs is ennél jobb :-)

Névtelen írta...

várj, várj!
Valamit rosszul értelmezek:ugye nem a gyertyával sütötted meg??? És miért kell rizs a formába?
Jajjj! Mert ez nekem annyira tetszik,szeretném tudni♥
És Áron unokád mennyire hasonlít rád itt az oldalsávban a képen:-))))

Éva írta...

Katalin köszi!
Emőke írtam hogy a gyertyát kivettem a formából és nehezéknek teszek a formába rizst.Mikor megsül a tészta várok egy kicsit mert meleg még a forma majd kiöntöm a rizst és teszem a helyére a gyertyát. Sok sikert az elkészítéséhez! Köszönöm,bár ha ismernéd az apukáját...!

Névtelen írta...

Most már értem, köszönöm!!!:-)

Monika írta...

Milyen jó,hogy megmutattad,mert én is szoktam ilyeneket sütni és fogok is!!!!Szépséges ajándék és dísz.
Én úgy szoktam,hogy 4 szívet kiszúrok a tésztából és úgy rakom össze a tepsiben,hogy összeérjenek,így össze is sülnek.Hm.És most megakadtam,mert nm emlékszem,hogy a mécses helyét hogyan szoktam csinálni.:))))))megkeresem.:)

marisz57 írta...

Nagyon kreatív, és ügyes vagy Éva! Nálam idén ez is csak terv maradt.

sucika írta...

A cukormáz receptje érdekelne, örömmel venném, ha megírnád. (Máshol is hagytam megjegyzést.)
Ha az e-mail címemre küldenéd, hamarabb megtalálnám. Praktikákat is megírhatsz, hogy tökéletesre tudjam elkészíteni. Köszönöm előre is a segítséged. Üdv. Icu