2017. február 2., csütörtök

Omlós vajas szív alakú keksz

Már többször megjegyzést tettem és mégis az idén is készítettem egy próbasütést arra a  "bizonyos" napra!
                                                                           

                                                                           
Kevesebb mennyiségből készítettem mint a talált oldalon!
Hozzávalók: 15 dkg finomliszt, 10 dkg margarin, 5 dkg porcukor, csipet só, 1 db tojássárgája, vanília kikapart magja vagy mint nálam 1 mk.Bourbon vaníliacukor.
Elkészítése:  Hozzávalókból tésztát gyúrtam majd fóliába tettem és 1 órára hűtőben pihentettem. Ezután enyhén lisztes deszkán vékonyra nyújtottam és kétféle  méretű  szív alakú formával kiszaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsire pakoltam  majd  előmelegített sütőben 180 fokon 8' sütöttem.  Mikor teljesen kihűlt  a tészta tojásfehérjével a nagy szívet lekentem és ráragasztottam a kicsit ezután színes szórócukorral megszórtam  és tálcán hagytam megszikkadni. Színes szórócukrot házilag lehet készíteni pár évvel ezelőtt már kipróbáltam itt megtaláljátok! Nagyon finom keksz!( A leírt mennyiségből a tálcán látott  +10 db lett.)
            
✾❀✾

4 megjegyzés:

Juci írta...

Örülök, hogy meggyógyultál Éva drága!
Milyen szépek lettek a kekszecskéid! Biztos hogy finomak is voltak. Puszi.

teller-cake írta...

Nagyon csinosan lettek. ❤️

Horváth Emerencia írta...

Annyira kedves tőled, hogy készülsz a "bizonyos "napra!

Éva írta...

Juci köszönöm, talán már most kicsivel könnyebb ! Finom keksz, köszi!
teller-cake köszi!
Horváth Emerencia köszönöm!