2020. november 23., hétfő

Háromszínű keksz

 Fél adagból készítettem  az első sütést mert nem tudtam hogy boldogulok vele😊  ezt írom le  amiből 32 db lett:)


Hozzávalók: 15 dkg finomliszt, 5 dkg porcukor, 10 dkg margarin, 1 tojássárgájának a fele, + 1 tk vaníliacukor,  1 tk. mogyorókrém, 2,5 dkg étcsokoládé és 1 tk. kakaópor.

🍂🍪🍂

Elkészítése: A lisztet a porcukorral és a margarinnal  összemorzsoltam majd hozzátettem a fél tojássárgáját is és összegyúrtam sima tésztának . A mennyiséget három felé vettem és az egyikbe beledolgoztam a vaníliacukrot/eredetileg vaníliarúd kikapart magja volt írva de én Bourbon vaníliacukrot használtam/, a másik tészta darabhoz tettem a mogyorókrémet és a harmadikhoz a megolvasztott csokoládét és a kakaóport. Mindhárom tésztát összegyúrva fóliába tettem és hűtőben fél órát pihentettem. Ezután a tészta darabokból ujjnyi rudakat sodortam majd mindegyiket 1 cm darabokra vágtam. Ezeket a kis darabka tésztákat raktam össze és nyomtam le tenyeremmel  majd tettem sütőpapírral bélelt tepsibe. Előmelegített sütőben 180 C fokon 10'-ig  sütöttem!😋 

Sok sikert és jó étvágyat hozzá!

13 megjegyzés:

Katalin írta...

De jól néznek ki, nagyon ötletes 😁.
Azt szeretném még kérdezni tőled, hogy tudsz-e valamit arról, hogy idén van vagy nincs Rama vonalkód beküldési lehetőség, tudod ami szokott lenni, Rama süteményes könyvért. Úgy tudom Te is szoktál beküldeni. Most sehol nem hallani róla....
Köszi 😀.

Éva írta...

Katalin köszönöm! Hiányolom én is a vonalkód beküldését, nekem szoktam küldeni értesítést de eddig nem kaptam. Bár az utóbbi időben már azok a receptek is igen megváltoztak amiket a könyv tartalmazott, nem túl sok receptet próbáltam ki belőlük mert túl bonyolultak voltak. Még ezelőtt vagy 6-7 évvel egyszerű könnyen elkészíthető és finomak voltak amiket kipróbáltam.

Okki írta...

Milyen ötletes, nagyon tetszik! :) Én is kifogom próbálni, köszi.:)

Juci írta...

Jaj de szep mutatosak ezek a kekszek Eva draga , bizonyara finomak is voltak. Egy nap en is nekiallok kekszet sutni. Mostanaban azt a petit beur- t szoktam anyukamnak venni.

Katalin írta...

Köszönöm Éva a gyors válaszodat. Nagyon úgy néz ki, hogy idén a vírus miatt ez sem lesz.... Nekem is szoktak küldeni értesítést, de eddig semmi. Gondolom akkor már nem is lesz. Bár én sem szoktam sok mindent megcsinálni belőlük, ahogy te is írod, az utóbbi években szinte semmit, de mégis mindig kíváncsian vártam. 😀

Gerdi írta...

Nagyon szépek lettek! Igazi türelemjáték lehet, de a látványért megéri.

aranyos fodorka írta...

Művészi alkotások ! Ügyes és türelmes vagy...nekem mér tavaly a karácsonyi kekszekhez se volt túl sok kedvem, gondolkodom is hogy idén legyen-e ? A grillázsos-ostya biztos elmarad, a dió aranyáron kapható....

Éva írta...

Okki köszönöm sok sikert és váljon egészségetekre!
Juci nagyon szépen köszönöm! Érdemes elkészíteni mert nagyon finom!
Katalin valahogy én is úgy vagyok vele kíváncsian várom és nézegetem, de most kihagyjuk ezt az évet!
Gerdi nagyon szépen köszönöm kicsit babrás de a kíváncsiság hajtott hogy milyen sikerült és még finom is! Azóta már elkészítettem a linzeredet is majd azt is hozom:)
aranyos fodorka köszönöm, azért valami finom kekszet készítsél nem olyan régen tettem fel a gyömbéres kekszet ami nem bonyolult és nagyon finom. A grillázsosodat már az elmúlt évben is szerettem volna de elmaradt!

Tiffanylda írta...

Ó, de csinos kekszeket sütöttél ismét!:) Ezekkel az a bajom, hogy kicsit macerásak. Bár, meg kéne kóstolnom, mert ha ízlik és főleg a családnak, akkor minden macerát duplán is bevállalok!:) Ki kell próbálnom! Az ajánlataidban még nem csalódtam!;)

Éva írta...

Tiffanylda köszönöm, szerintem egy nyugisabb napon megéri kipróbálnod annyira nem macerás és az unokáid biztos értékelik majd:)Gyorsan elkapkodják 😀

Leki-Rita írta...

Nagyon szépek lettek ezek a kekszek! Köszi a receptet.
Ráma ügyben : https://www.ramajatek.hu/ oldalon láttam, de most 1kg Ráma mellé ,még 1 dobozos kenőmargarin is kellene...

Éva írta...

Leki-Rita köszönöm, és az infódat is !

Erika írta...

Évike, Katalin. Igaz én nem használok Ráma margarint, de van most is játék.

https://www.ramajatek.hu/