2024. augusztus 29., csütörtök

Lekváros- diós kifli


Hozzávalók:  Tészta: 30 dkg liszt, 1 dkg friss élesztő, 1,5 dl langyos tej, 3 dkg porcukor, 1 db tojás /aminek a felét a tésztába  tettem a másik felével kentem a tésztát/ , csipet só, 3 dkg puha margarin.  Töltelék: baracklekvár és cukros dió.
🌼
Elkészítése: Kevés langyos cukros tejbe morzsoltam az élesztőt hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a  már felfutott élesztőt a többi hozzávalóval együtt és a tejjel bedagasztottam a tésztát  a legvégén dolgoztam bele a puha margarint. Letakarva fél órát pihentettem . Ezután  két részre vettem a tésztát és külön  cipóra   formáltam kis ideig így is pihentettem. Egyenként kerekre nyújtottam a tésztát  egyik lapot megkentem lekvárral beszórtam cukros -dióval és a másik lapot rátettem. Kicsit  meglapogattam majd éles késsel  cikkekre feldaraboltam nekem most 12 db sikerült.  Szélesebb felétől szorosan feltekertem és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam. Előmelegítettem a sütőt 200 C fokra  és lekentem  tojással a tésztát  majd sütőbe tettem és 20'-ig sütöttem. 😋 
Jó étvágyat kívánok !

4 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon guszták lettek a kiflijeid, finomak is lehettek! Néztem már mikor feltetted, de nem voltunk otthon, a Balaton-felvidéken nyaraltunk, iszonyú meleg volt, és mi mindennap túráztunk 😄. Majd hozom őket, amint magamhoz térek 😄.
Mostanában a mobilommal nem tudok kommentet hagyni másnál, és nálam sem tudok válaszolni a mások által írt megjegyzésre. Nem tudom miért....

Éva írta...

Köszi Kati , bármilyen is az idő Ti mindig túráztok ! Fárasztó lehet ilyen melegben túrázni, most kicsit pihenjetek bár a meleg még egy ideig velünk lesz😊

Ani írta...

Nagyon szépek lettek.

Éva írta...

Ani köszönöm.