2024. szeptember 11., szerda

Pacsi "Ízőrzők" Tiszakűrt

 A recept  hozzávalóinak mennyiségét  feleztem abból készítettem el  és azt írom le amiből 14 db lett.


Hozzávalók: 25 dkg krumpli, 15-17 dkg liszt, 1 felvert tojásnak a fele, 1 mokkáskanál  só, 1 teáskanál sertészsír, sütéséhez :sertészsír. 

🌻

Elkészítése: Krumplit megpucoltam feldaraboltam és enyhén sós vízben puhára főztem. Leszűrtem és áttörtem krumplinyomón  ezután hagytam kicsit hűlni.  Ezután tettem hozzá a sót, tojást ,  teáskanál zsírt és apránként a lisztet. Összegyúrtam azért is írtam hogy 15-17 dkg mert  attól függ hogy milyen a tészta állaga nekem nem volt szükségem  a kimért összes lisztre. Gombóc nagyságra formáltam a tésztából  majd tenyerem között összenyomtam. Felforrósított zsírba mindkét oldalát készre sütöttem/közben a hőt csökkentettem. Lekvárral lehet enni vagy csak sósan akkor egy kis fokhagymás tejföllel😋

Jó étvágyat kívánok !


10 megjegyzés:

Katalin írta...

Finom lehet, egyszerű de nagyszerű ebédre vagy vacsorára! Az a jó benne, hogy lehet édesen és sósan is enni.

aranyos fodorka írta...

Ezt kivételesen én is ismerem, tejföllel és kis reszelt sajttal szeretem...

Fáni írta...

Ezt szeretem, anyukám gyerekkorunkban gyakran csinált, lekvárral, vagy porcukorral ettük

Éva írta...

Köszi Kati finom volt nekem ebédre készült.

Éva írta...

Finom lehet a Te változatod is köszi.

Éva írta...

Jók is ezek a régi egyszerű ételek, kár hogy már kevés olyan receptet lehet találni ami olcsó és finom.

Ani írta...

Maradékmentés is lehetne. Anyu is készített hasonlót. Mióta ismerem a recsegét, már úgy esszük a krumplilángost, pacsnit. Ezt a nevet nem ismertem eddig.

Gizi írta...

Nagyon szeretem, vagyis szerettem, és hiányzik is hogy nem ehetem a cukrom miatt.

Éva írta...

Köszi Ani ez a fajta azért nem olyan mint egy lángos, mert sokkal kisebb.

Éva írta...

Az egészséged érdekében sok mindenről le kell mondanod de ez természetes a saját érdeked. Majd kitalálsz egy számodra hasonló finomságot.