2012. január 5., csütörtök

Fehér kenyér/ cserépedényben sütve/

Ezt  a kenyér receptet és  sütési módot   Mammka blogján láttam  ! Gondoltam kipróbálom  !
                                                                             
Hozzávalók: 80 dkg. liszt,  5 dl langyos víz, 2 teáskanál só,   2 dkg. élesztő, kevés cukor ,  szezámmag/ előtte kicsit megpirítottam/. Több fajta magot is lehet tenni bele!
Elkészítése:  Az élesztőt  langyos vízben  kevés cukorral megkelesztettem. A lisztet egy tálba öntöttem aminek a közepébe tettem a felfuttatott élesztőt  a sót  és a megpirított magot.  Langyos vízzel jól bedagasztottam a tésztát letakarva  hagytam hogy duplájára megdagadjon. Közben a cserépedényt beáztattam vízbe, majd kitöröltem és kissé olajjal bekentem . A megkelt tésztát olajos kézzel kivettem a tálból és a cserépedénybe átpakoltam  10'  hagytam még pihenni a tészta tetejét kissé olajos kézzel átsimítottam /próbáltam volna M betűt írni rá, de sülés közben  eltünt/az edény tetejét rátettem.  Sütőbe tettem,  180 fokon  70' sütöttem. Ezután kivettem és az edény tetejét levéve még 15' sütöttem.
Egyszer már megpróbáltam amikor Mammkánál megláttam, az íze nagyon finom volt akkor is,  de a kenyér teteje kissé világosra sikerült, az ismétlés  jobb lett! Elneveztem "Mammka" kenyérnek.

13 megjegyzés:

Gerdi írta...

De szép lett! Még Te sem kovásszal sütöd? Én a következő heti kenyeret végre "igazira" szeretném, bár így is finom.

Jámborné Budai Mónika írta...

Nagyon szép lett!

Éva írta...

Gerdi: Köszi! Nem tudom hogy miért de valahogy ez a fajta kenyér nekem nagyon ízlik, a kovásszal + élesztőt teszek bele nem?
Jámborné Budai Mónika: Köszi!

Roza írta...

Csodás lett a kenyered! Ehhez is annyi ideit kell áztatni a cserepet, mint ha mást sütünk?

Éva írta...

Roza: Köszi! Igen, én 1/2 órát áztattam!

Gabriella írta...

Nagyon szép lett ez a kenyér! Bevallom, eddig még nem mertem cserépedényben kenyeret sütni, de annyi helyen láttam már... pont tegnap is néztem egy újságban.

Éva írta...

Gabriella: Köszi! Bátran vágjál bele mert egyszerű!

Kati írta...

Gratula, nagyon szép kenyeret sütöttél:)

Éva írta...

Kati: Köszi!

Szilabi írta...

Hűűűű, de szép!

Éva írta...

Szilabi: Köszi!

Panna írta...

Nagyon szép lett a kenyered :)

Éva írta...

Panna: Köszi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...