2012. december 12., szerda

Burgonyás pogácsa

Hozzávalók:  1/4 kg. főtt áttört krumpli, 1/4 kg. margarin, 1/4 kg. liszt, 2 tk. só, 1 db tojás  tésztába + 1 db a kenéshez . 
🌸
Elkészítése:  A lisztet elmorzsoltam a margarinnal  hozzá tettem a megfőtt áttört és kihűlt krumplit a sót és a tojást. Összegyúrtam majd háromszor  5' pihenőkkel kinyújtottam és össze hajtottam a tésztát. Ezután letakarva hűvös helyre  tettem 3 órára. Ezután kinyújtottam ujjnyi vastagra majd kiszaggattam és felvert tojással megkentem. Forró sütőbe tettem  ami nálam  230 fok volt  és 25' sütöttem.
Ui: Sütöttem már többféle burgonyás  pogácsát de élesztő nélkülit eddig még nem ,  nagyon ízlett ez a pogi!   
                             Jó étvágyat kívánok !                                     

7 megjegyzés:

Okki írta...

Nagy pogácsa rajongó vagyok, de burgonyásat még nem készítettem.
Nagyon jól sikerültek a te pogácsáid! :)

Katalin írta...

Jól eshet egy kis sós, a sok édesség között :)

Panna írta...

A kedvenc pogácsám! :D

HajniZoli írta...

Finom! Most fogyott el nálunk is, elég gyakran készítek, mert nagyon puha, hamar fogyós és az iskolába is kitűnő uzsi:-)

Éva írta...

Okki: Köszi!
Katalin: Való igaz a mikus édességek után jól jött ez a pogi!
Panna: Végre valami ami a kedvenced!:-)
HajniZoli: Az biztos hogy a gyerekeknek nagyon jó uzsonnára. Nekünk meg teával vacsorára!

Jutka írta...

Kipróbálnám a pogácsádat, de nekem még sosem sikerült jó krumplis pogácsát készítenem.

Éva írta...

Jutka: Vagy egy pár különböző recept erre a pogácsára is de nagyon finom lett ez is!