2015. október 5., hétfő

Belga sörös fánk "Süssünk, főzzünk sörrel" Játékra!

Ani blogjátékára jelentkeztem !  Eddig egy sörrel készült ételem szerepelt blogomban/sörben sült csirkecomb/ gondoltam majd ezt elküldöm, de régi receptes újság lapozgatása közben egészen véletlenül szembejött velem ez a recept  ! 
                                                                               

Hozzávalók:
2,5 dkg vaj
1 dl tej
2 dkg élesztő
20 dkg liszt
1 db tojás
1 tk. cukor
1 dl világos sör
szóráshoz porcukor
olaj a sütéshez
*
Elkészítése: Megolvasztottam a vajat. A tejet meglangyosítottam belemorzsoltam az élesztőt és kézi robotgép dagasztóbetétjével /amennyiben ez nincs, fakanállal keverve/összedolgoztam a liszttel.  Tojássárgáját cukorral csipetnyi sóval elkevertem  és a sörrel felváltva a tésztához kevertem. Végül a folyékony vajat is  beledolgoztam. A tésztát letakartam és meleg helyen kb. 1 órát kelesztettem. A tojásfehérjét  kemény habbá vertem és a megkelt tésztába óvatosan beleforgattam. Olajat forrósítottam  és a tésztából két evőkanál segítségével , amit előzőleg olajba mártottam gombócokat szaggattam és az olajban egymás után aranybarnára sütöttem./Félidőben megforgattam/ Konyha papírtörlőre szedtem lecsepegtettem és porcukorral megszórtam.Nagyon finom ! Érdemes kipróbálni, praktikus hogy nincs szükség gyúrásra  szaggatásra , csupán keverésre és  kanalazgatásra !
Jó étvágyat !

3 megjegyzés:

Katalin írta...

Finom lehet, nagyon jól néz ki!
A galagonyás képeket küldöm majd holnap.

Via írta...

Érdekes fánkocskák, és egyszerű is elkészíteni. De azt nem tudom, hogy egy édességbe miért kell sör? Valahogy nekem a sör a sós és húsos ételekhez való. De elfogadom, hogy ez is szerethető.

Éva írta...

Katalin finom valóban, köszi! Előre is köszönöm!
Via ezt csupán a játék kedvéért próbáltam ki, ahogy látod magában a tésztában igen kevés cukor van a tésztája megsütve nagyon jó szellős könnyű és finom. Alkoholt egyáltalán nem érezni benne, lekvárral nagyon finom volt!