2015. december 14., hétfő

Karácsony előtti képes napló bejegyzésem !

A karácsonyi gondolatok közt  túl azon hogy a családtagokat mivel örvendeztessem meg, abból is áll hogy mi is legyen az ünnepi asztalon?  Talán ügyes voltam de nekem az ajándékok már becsomagolva várják méltó helyüket! ( Ez a feladat szinte minden évben teljes egészében az enyém ezért igyekszem időben apránként ezt is megoldani!)  A sütés-főzés hogy mit is ? alakulóban van az biztos hogy a régi  megszokott és a család által kedvelt ízeket szeretném és ahogy tájékozódtam mikor itthon voltak a gyerekek egyetértenek !

Természetesen nincs karácsonyunk  bejgli nélkül. Az idén viszont úgy gondoltam hogy csupán mákosat fogok készíteni , mivel ha diós is van általában mindenki a mákosért nyúl legtöbbször ! /Régi fotókat mutatok!/
                                                                    Bejgli
                                                                        
Zsíros tésztával készül !
                                                                             *
A diót pedig beleteszem a másik kedvenc süteményünkbe ez pedig a zserbó, abból is a legutóbb készített több lapból álló  lett a befutó!
                                                                     Zserbó
                                                                           

                                                                                *
Szerintem lehet hogy nálatok is kedvenc a kókuszos kocka, de nálunk nincs karácsony  kókuszos nélkül. Mézzel készül a tésztája nagyon finom!
                                                                  Kókuszos kocka
                                                                            
                                                                               * Szeretjük az apró süteményeket is  különböző lekvárral töltve és gondolom az unokák is fognak örülni a linzernek.
                                                                      Linzer 
                                                                          
                                                                               * Az édes után, vagy helyette néha jól jön egy kis sós sütemény is . Könnyen elkészíthető finom!.                                              
                                                                     Sajtos perec
                                                                              

                                                                               *   
Természetesen torta is lesz, de ez meglepetés mivel  a kisebbik lányom szülinapja  29-én  lesz  és karácsonykor szoktuk köszönteni!
                                                                             ¤
Karácsonyi ételeink egyike a töltött káposzta ami nekünk csupán gombóc, de mi így szeretjük!!
                                                                  Töltött káposzta  
                                                                              

                                                                                 *
A másik étel amit elkészítek mert ez is kedvenc kategóriába tartozik :-))
                                                          Csirkemell őzgerinc formában sütve  
                                                                               
                                                                                 *

Ez a terv  természetesen ez bármikor változhat, de csak a többség kedvéért!:-))
Kívánok mindenkinek kellemes nyugodt  tervezgetést és  előkészületeket !

5 megjegyzés:

Katalin írta...

De jó neked, hogy ilyen jól állsz, és már az ajándékok is be vannak csomagolva :-) És a menüd is készen áll, csupa finomságokkal!

Ani írta...

Köszönjük, viszont. Nekem minden évben lelkiismereti kérdést jelent az ajándékok csomagolása a sok papírszemét miatt. Eddig úgy oldottam meg, hogy nagy karácsonyi tasakba tettem.

teller-cake írta...

Nekem még a csomagolás hátra van... :-) Nagyon jó kis ajánlót készítettél, nálunk is a mákos bejgli a nyerő-de csak is meggyel. Nagyon kellemes ünnepeket Nektek!

Anikó írta...

Nagyon jól állsz Drága Éva! :-) És a sütik milyen guszták...a kókuszkockát most úgy megenném..:-)

Éva írta...

Katalin apránként igyekeztem mindent elrendezni!
Ani az biztos hogy becsomagoljuk aztán megy ki a szemétbe. Volt már hogy én is tasakba tettem de az inkább más alkalmakkor névnap születésnap!
teller-cake nagyon szépen köszönjük!
Anikó köszönöm, mivel ez a fotó nem most készült így én is mikor feltettem a képet szinte megkívántam:-)) Már nem sokat idő van és akkor frissen falatozhatjuk!