2016. május 5., csütörtök

Krumplis csiga "Gasztroangyal"

Érdekessége ennek a süteménynek hogy nem a tésztájában van a krumpli hanem a töltelékben. Fél adagból készítettem azt írom le!
                                                                            

 Hozzávalók:  tészta: 25 dkg liszt, 7,5 dkg vaj/margarin, 1 db tojás, 5 dkg kristálycukor,1/2 cs vaníliás cukor, csipet só, 1 dkg élesztő, kb. 1,5 dl tej, 1 evőkanál olaj. töltelék: 10 dkg  főtt áttört krumpli, kb.1,5 dl tejföl, 1/2 cs vaníliás cukor, 1/2 citrom reszelt héja, 1 tojássárgája, + 1 tojássárgája a tészta kenéséhez.                                                                           
                                                                            
Elkészítése: A tésztához kevés langyos tejbe morzsoltam az élesztőt  tettem hozzá kevés cukrot lisztet és hagytam felfutni. A kimért lisztet a vajjal összemorzsoltam majd hozzátettem a többi hozzávalót bedagasztottam a tésztát és 1/2 órát letakarva pihentettem. A töltelékhez a megpucolt krumplit felfőztem leszűrtem és összetörtem majd mikor már kihűlt akkor tettem hozzá a többi hozzávalókat és kikevertem pépesre. A tésztát lisztes gyúrótáblára borítottam ahol átgyúrtam és kinyújtottam szögletesre majd megkentem a töltelékkel és feltekertem ezután 2 cm-s darabokra vágtam. A tepsit vajjal kikentem amire pakoltam a tészta darabokat kicsit szellősen egymástól ezután a tojássárgájával lekentem és előmelegített sütőben 220 fokon 25' sütöttem. Tepsiben hagytam hűlni csak ezután szedtem szét és szórtam meg porcukorral.Nagyon finom!
Ui:  Jó tanácsként mondom hogy a tészta dagasztásánál a tejet és a tölteléknél a tejfölt fokozatosan adagoljátok mert nem biztos hogy az egész mennyiségre szükség lesz!
                                                                       Jó étvágyat kívánok!

4 megjegyzés:

Melinda Sásdi írta...

A napokban egyre több helyen jön velem szembe olyan édes sütemény recept, ahol a burgonya töltelékként szerepel. Talán ez jel,hogy nekem is kell próbálnom. :D

Szera írta...

Ezt egészen biztosan kipróbálom! :) Köszönöm! <3

Timi írta...

Nagyon érdekes ez a recept... ki fogom próbálni én is! :o)

Éva írta...

Melinda Sásdi valószínű hogy ez az igazság próbáld ki nagyon finom!
Szera egészségetekre!
Timi örülnék ha kipróbálnád és fotót küldenél nekem róla! Egészségetekre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...