2017. április 26., szerda

Vajkaramellás bonbon vagy szaloncukor / házilag

Akár  szaloncukrot  is készíthetünk majd belőle ! A receptet gasztromanonál  találtam  régebben,most első próbálkozásként egyszerű formázással bonbonnak készítettem el és csupán fél adagból azt írom le!
                                                                                
Hozzávalók:
6,5 dkg cukor
2 dkg vaj
1/2 dl tejszín
12,5 dkg darált háztartási keksz
reszelt narancshéj/nálam citromhéj
6 dkg étcsokoládé
*
Elkészítése: Cukrot karamellizáltam hozzáöntöttem óvatosan a tejszínt  alacsony hőfokon  addig kevergettem még egyneművé vált. Tűzhelyről  levettem bele tettem a vajat a reszelt citromhéjat és a darált háztartási kekszet fakanállal összedolgoztam közben hűlt a massza és kézzel hosszúkás hurkákat formáztam belőle. Tányérra pakoltam és hűtőben hagytam kicsit dermedni ezután feldaraboltam késsel és gőz fölött olvasztott csokoládéba mártottam a darabkákat amit sütőpapírra tettem és hagytam megdermedni. Végül apró papírkákba tettem . Nagyon finom !( Ebből a mennyiségből 32 db lett ami remélem a jövő hétvégén  az unokáknak ízlik majd!) 
-Ui:Örülök hogy kipróbáltam így a házilag készíthető szaloncukor kínálatom is bővült!/Akkor természetesen más csomagolást teszek rájuk az  elkészítése megegyezik a mostanival !
Megkínálhatlak?

3 megjegyzés:

Monika írta...

Mindig hozzád jövök receptekért.:) itthon lesz hétvégén az egész család, úgyhogy kell ennie a népnek.:)

teller-cake írta...

Guríthatnál erre párat.... ;-)

Éva írta...

Mamka ennek szívből örülök, kellemes hétvégét kívánok! Ha tudom hogy milyen ételt szerettek akkor szívesen segíthettem volna:)
teller-cake tudod, szívesen gurítok csak szóljál melyik irányba?:-))