2018. február 10., szombat

Mini fánkok fahéjas cukorral, baracklekvárral

Több különböző fánkot készítettem már de  örülök hogy ezt  is  megkóstolhattam!
Hozzávalók:  25 dkg  liszt, 2 teáskanál porcukor, 1,5 dkg élesztő, 1 tojás, 2 dkg margarin, 1,5 dl tej, csipet só, beforgatáshoz: 1 teáskanál fahéj, 3 evőkanál porcukor, baracklekvár a tálaláshoz.
💟
Elkészítése: Lisztet és a porcukrot tálba öntöttem, rámorzsoltam az élesztőt, ráütöttem a tojást. A margarint  felolvasztottam, a tejet meglangyosítottam, ezeket is a lisztes részhez adtam majd csipet sóval összedolgoztam a tésztát. Letakarva  duplájára kelesztettem kb. 1,5 óra alatt. Lisztezett felületen átgyúrtam és fél cm vastagra nyújtottam  ezután  kis szaggatóval (ami nálam 2,5 cm átmérőjű) kiszaggattam. Forró olajban, közepes lángos megsütöttem. A meleg fánkokat a fahéjjal elkevert porcukorba forgattam  tálalásnál baracklekvárt tettem  mellé! Sok van belőle és nagyon finom!
Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

Fáni írta...

Lehet, hogy ilyet sütök az óvodai farsangra / oda sok kell :)/

teller-cake írta...

Csuda finom lehet, nyithatom az ablakot? :-D

Éva írta...

Fáni remélem közben már az óvodások is megkóstolták a mini fánkokat?:-))
teller-cake nagyon finom volt köszi, de sajnos ablakodat most hiába nyitod majd legközelebb:-))