2019. augusztus 14., szerda

Mákos tekercs


Hozzávalók tésztához:25 dkg liszt, 1 db tojássárgája, 1,3 dkg friss élesztő(ezt általában úgy szoktam mérni hogy picit több mint 1 dkg), 1 tk. cukor, 1,5 dl langyos tej, 2,5 dkg olvasztott margarin, csipet só, kevés reszelt citromhéj, töltelékhez: 15 dkg darált mák, 3 evőkanál cukor, 1 tk. vaníliacukor, 0,8 dl tej, mazsola, tészta kenéséhez :tojássárgája  /ebből a mennyiségből 7 db tekercs lett/
🌻
Elkészítése: Kevés langyos cukros tejbe morzsoltam az élesztőt hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a felfutott élesztőt a többi hozzávalóval  együtt és bedagasztottam a tésztát letakarva 1 órát pihentettem. Ezalatt összeállítottam a tölteléket: mákhoz tettem a kétféle cukrot,  tejet  felforrósítottam és ráöntöttem a cukros mákra hozzátettem a mazsolát/ennek mennyisége ízlés szerint/  és összekevertem hagytam hűlni.  A megkelt tésztát enyhén lisztes gyúrótáblán  1/2 cm vastag  négyzetre nyújtottam megkentem a töltelékkel és szorosan feltekertem. Éles késsel 5-6 cm nagyságra daraboltam és sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam tojássárgájával lekentem és előmelegített sütőben 180 C fokon 25' sütöttem. Mikor kihűlt megszórtam porcukorral😋
Forrás: innen
Jó étvágyat! 

4 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon szépek lettek :-)

Tünde írta...

Nagyon guszta dolgokat készítessz. Igaz, hogy még nem írtam eddig üzenetet, de ettől függetlenül szemmel tartalak és használom a receptjeid.

Éva írta...

Tünde köszönöm kedvességed, örülök ha kipróbálod váljon egészségetekre!

Ani írta...

Majdnem beigli, de mégsem. Nagyon ötletes és szép.