2020. augusztus 14., péntek

Túrós, lekváros szélforgó / leveles tésztával

 

Hozzávalók: 25 dkg leveles tészta, 12,5 dkg  tehéntúró, 2 evőkanál cukor, 1 tk. vaníliás cukor, citrom reszelt héja, 1 tojás/ tojássárgájának a fele a töltelékbe , a többivel kentem a tésztát/, szilvalekvár.

🌸

Elkészítése: A túrót összekevertem a kétféle cukorral, citromhéjával és a tojássárgájával. A tésztát  kinyújtottam és kb. 10x10 cm-es négyzetekre  vágtam és a sarkoktól középirányba bevágtam a tésztát ezután  minden második sarkot behajtottam középre. Középre halmoztam a túrós töltelékből és egy kanál lekvárt tettem rá. Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam a tésztát és széleit a felvert tojással lekentem előmelegített sütőben 180 C fokon 25'-ig sütöttem😋

Jó étvágyat kívánok !

8 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon mutatósak lettek, és biztos fincsik is lettek :-)

Ani írta...

Nagyon finom lehetett. A látványa is szép.

Éva írta...

Katalin köszi nagyon finom volt.
Ani köszi.

Gerdi írta...

Újabb leveles tésztás finomság... És még mutatós is! :-)

Éva írta...

Gerdi köszi finom volt ezzel a párosítással is!

Lívia írta...

Ez a süti nagyon finom lehetett. A szilvalekvár az a kedvenceim között van.

aranyos fodorka írta...

Ha nem is kommenteltem, nézegettem a blogodat. Ez a tészta nagyon megtetszett, elmentettem a receptjét, meg a trükköt, ahogy ilyen "forgót" lehet csinálni. Ki fogom próbálni !

Éva írta...

Lívia köszi finom volt és nekem is az egyik kedvenc lekvárom.
aranyos fodorka nagyon finom érdemes elkészítened váljon egészségedre!