2013. július 5., péntek

Meggyes pite mézes tésztából🍒

                                                                                 
Hozzávalók: tésztához: 1 db tojás, 2 ek. tej, 4 dkg. méz, 23 dkg. liszt, 8 dkg. porcukor, fél csomag sütőpor, 4,5 dkg. margarin.töltelékhez: 5 dkg. cukor, 1/2 dl víz, 1/2 kg. magozott meggy, 1 kávéskanál fahéj, 2 ek. étkezési keményítő, + 1 tojás a kenéshez.
🍒
Elkészítése:  A tésztához a tojást a tejet és a mézet elkevertem, a többi hozzávalót tálban elmorzsoltam majd összedolgoztam a mézes tejjel. 1/2 órát hűtőben pihentettem. Közben elkészítettem a tölteléket: a cukrot karamellizáltam majd felöntöttem a vízzel hozzátettem a magozott meggyet fahéjat amikor felfőtt elkevertem a keményítőt kevés vízzel  és besűrítettem vele. A tésztát enyhén lisztes deszkán kinyújtottam pite formát kibéleltem vele /kevés tészta maradt  abból kis szíveket szúrtam ki/. A tésztára sütőpapírt tettem amire rizst szórtam és előmelegített sütőben 180 fokon 15' elősütöttem a tésztát. Ezután kivettem  a sütőből papírt eltávolítottam majd rákanalaztam a tölteléket és a kiszaggatott tésztát  felvert tojással lekentem ,visszatettem  a sütőbe és  még 20' sütöttem .😋
Jó étvágyat!

11 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon ínycsiklandozó!!!

teller-cake írta...

Fantasztikusan hangzik! :)

Vicuska írta...

Szerintem is! :)

Csigabige írta...

Nagyon jól néz ki! :)

Éva írta...

Viktória Bori köszönöm!
teller-cake köszi!
Vicuska köszi!
Csigabige köszi!

Juci írta...

Remek párosítás! Hogy neked milyen jó ötleteid vannak Éva drága!!

Márti írta...

Nagyon ötletes és gusztusos!

Névtelen írta...

Évi, a meggy a tetején..... azonnal belegarapnék, érdekes ötlet a mézes tészta!

Kati írta...

Éva ez csodaszép:)

HajniZoli írta...

Nagyon jó ez a mézes pite tészta, a meggy a tetején pedig gusztaaaa!

Éva írta...

Juci köszönöm, bár a recept nem saját kútfőmből ered hanem egy újságból!:)
Márti köszönöm!
Emőke ne olyan hevesen:) Mézes tészta nagyon jó vele most csináltam először így de finom.
Kati köszönöm!
HajniZoli köszönöm!