2014. szeptember 9., kedd

Káposztás-szalonnás bukta

                                                                             
Hozzávalók:  Tészta:1 dl tej,  2 dkg. élesztő, 5 dkg cukor, 1/2 kg liszt, kis kanál só, 7 dkg zsír olvasztva, 1,5 dl langyos víz, 1 tojássárgája+1 tojás a kenéshez, köménymag a tetejére.Töltelék:1 kisebb fej káposzta/ amit én most savanyú káposztával helyettesítettem/, só, bors kevés olaj és húsos szalonna.
Elkészítése: A langyos tejbe kevertem az élesztőt egy evőkanál cukorral és liszttel. Tálba öntöttem a lisztet hozzáadtam a maradék cukrot, a sót  zsírt és összemorzsoltam. Mikor felfutott az élesztőt a morzsalékhoz adtam a langyos vízzel és a tojássárgájával együtt és bedagasztottam a tésztát letakartam  és 25' pihentettem. A tölteléket közben elkészítettem. A káposztát átmostam és szálait apróra összevágtam. A szalonnát kis kockára vágtam és kisütöttem majd hozzátettem a káposztát és lepirítottam vele sót és borsot tettem hozzá.. A megkelt tésztát lisztezett deszkán  3-4 mm vastagra nyújtottam és feldaraboltam  minden négyzet közepébe tettem a káposztás töltelékből. A tészta széleit felvert tojással megkentem  összehajtottam  volt amelyiket kicsit középen megtekertem. Tepsibe sütőpapírt tettem erre pakoltam rá a tésztát amit megkentem tojással és köménymaggal szórtam be.Tepsiben még 15' pihentettem. Előmelegítettem a sütőt és 200 fokon 20' sütöttem. Nagyon finom !
Ui: Nagyon jó minőségű a tésztája, szerintem legközelebb kipróbálom szilvalekvárral ! Sokszor tapasztaltam már hogy kelt tésztába sokkal jobb a zsír mint a vaj/margarin!(Nők lapja Konyha  receptje alapján)

4 megjegyzés:

Hankka írta...

Nagyon szeretjük a pirított káposztával készült ételeket, de ez a kelt tészta a savanyú káposztás töltelékkel is nagyon fincsi lehet! :)

Gerdi írta...

Savanyú káposztával talán még finomabb is lehet... de mindenképpen tetszik:-)

sucika írta...

Ez bizonyára a férjem kedvenc "süteménye" lesz. Én kelt tésztából csinálok úgy káposztás sütit, hogy az édes káposztát megpirítom, mint a káposztás tésztához. A kinyújtott tésztára kenem, és utána úgy hajtogatom, mint egy pogácsát, csak nem kell állnia közben. Imádom, amikor össze-vissza mindenütt káposzta van, és nem csak középen egy réteg.

Éva írta...

Hankka örülök hogy tetszik, ez a süti is sima pirított káposztából készült volna, csak nekem volt kevés savanyú káposztám és azt variáltam meg:-)
Gerdi örülök hogy tetszik!
sucika nagyon finom lehet úgy elkészítve. Nagyon szeretem én is az édes káposztával készült dolgokat, ez most maradék felhasználásaként készült így!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...