2016. május 26., csütörtök

Sörperec

                                                                                   
Hozzávalók: 30 dkg liszt, 1 dkg élesztő, 1 evőkanál kristálycukor, 0,8 dl tej,só,  1 tojás /sárgájának csupán a felét tettem a tésztába, a többivel kentem a végén a tésztát/, 0,8 dl víz, 6 dkg margarin. Tészta szórásához: reszelt sajt és szezámmag.
Elkészítése: Kis tálkába öntöttem a langyos tejet bele a cukrot és az elmorzsolt élesztőt  és hagytam felfutni, majd hozzátettem a tojás sárgáját és a vizet elkevertem . Másik edénybe öntöttem a kimért lisztet  bele tettem a sót majd az élesztős keveréket és az olvasztott margarint. Sima tésztának összegyúrtam és 20' pihentettem. Ezután feldaraboltam a tésztát /8 db/ és egyenként  kb. 40 cm. hosszú hengereket sodortam belőlük amiket egyenként megformáltam perecnek . Sütőpapírral bélelt tepsire raktam  ahol még 30' pihentettem. Ezután a maradék felvert tojással megkentem és felére reszelt sajtot  ill. szezámmagot szórtam. Előmelegített sütőben 230 fokon  25' sütöttem. Nagyon finom lett!
Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések: