2016. november 7., hétfő

Fahéjas keksz/tej és tojás nélkül

Mivel szeretem a  fahéjjal ízesített süteményeket elég sok keksz receptet  elkészítettem már! Mindegyik finom valamiben azért mind más pld. ebben a kekszben sem tojás sem tej nincs! A receptet innen hoztam.
                                                                                
Hozzávalók:
15 dkg vaj
4 evőkanál porcukor
1  vaníliarúd  
15 dkg liszt
1 evőkanál étkezési keményítő
3 mokkáskanál  őrölt fahéj
*
Elkészítése: Puha vajat a porcukorral kikevertem majd hozzátettem a vaníliarúd kikapart magját ezt is jól belekevertem a krémbe. Lisztet fahéjat és keményítőt összekevertem majd a vajas részhez tettem amit előbb kevertem majd összedolgoztam kézzel. Sütőpapírral béleltem ki a tepsit és a masszából golyókat csináltam amit tepsibe pakoltam kicsit távolabb egymástól és egy segédeszközzel /kiszuperált klopfoló fejével/ lenyomtam a golyókat. Előmelegített  sütőben 200 fokon 12 ' sütöttem hagytam tepsiben kihűlni majd dobozba raktam. Nagyon finom!( Ebből a mennyiségből 32 db keksz lett !)
Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

Szera írta...

Kipróbálásra kerül, én is nagyon szeretem a fahéj ízét, illatát, ahogy beköszönt a hidegebb idő, méginkább felértékelődik ez a finom fűszer! ✿✿✿

Éva írta...

Szera nem fogod megbánni mert nagyon finom! Egészségetekre!