2017. február 12., vasárnap

Túrós pite

                                                                                     
Hozzávalók: tésztához:  25 dkg finomliszt, 12 dkg margarin, 5 dkg kristálycukor, csipet só, 2 tojás sárgája, 1/2 cs. sütőpor, 1 dl tejföl, fél citrom reszelt héja és pár csepp leve,töltelékhez:  25 dkg tehéntúró, 2 db  kisebb krumpli, 1/2 cs.vaníliacukor, maréknyi mazsola, 2 evőkanál kristálycukor, 2 tojásfehérje habnak felverve.
Elkészítése: Tésztához valókat összegyúrtam ha szükséges lehet lisztet még hozzá tenni. Krumplit megpucoltam felkockáztam és  puhára főztem majd leszűrtem és összetörtem kihűtöttem. Mazsolát beáztattam langyos vízbe majd leszűrtem. A tésztát két részre vettem egyenként kinyújtottam (kb. 30x21 cm méretre), első lapot egy kisebb méretű tepsibe tettem amit előtte zsírral kikentem és beliszteztem. A töltelékhez valókat összekevertem és  ráhalmoztam a tepsibe tett tésztára  elegyengettem  majd rátettem a másik kinyújtott tésztalapot. Előmelegített sütőben 220 fokon 25 ' sütöttem. Mikor kihűlt akkor szeleteltem és porcukorral szórtam be. Nagyon finom!
Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ó, csodálatos❤
Se élesztő, se sütőpor?

Éva írta...

Emőke örülök hogy tetszik, 1/2 cs sütőpor van benne!