2015. szeptember 9., szerda

Vegyes gyümölcslekvár/ téli napokra

Ez a lekvár  is úgy sikeredett mint a paradicsompüré amit szintén téli napokra tettem el!  A gyerekektől kaptunk  különböző gyümölcsöket  és tudtam hogy ennyi mennyiséget nem  fogunk elfogyasztani  , de ha már van akkor hasznosítani szerettem volna !
                                                                            
Hozzávalók és elkészítése: /mennyiséget itt sem írok/ Körte, alma szőlő volt vegyesen.  Körtét és az almát megmostam és feldaraboltam  szőlőt megmostam leszemeztem. Fazékba pakoltam  másfél dl vizet öntöttem rá és hagytam addig főni még egészen puha nem lett a körte és alma. Ekkor leturmixoltam  visszatettem a tűzhelyre cukrot tettem hozzá 2 teáskanál bourbon vaníliacukrot és 3 szem szegfűszeget is raktam bele  hozzáöntöttem  egy zacskó előzőleg már jól bevált  3:1 Dzsemfixet. Az egészet összekevertem és kb 10' főztem majd  előre odakészített üvegekbe kanalaztam amit fóliával és csavaros üvegtetővel zártam le. Másnap  dekoráltam! Nagyon finom íze lett remélem süteményeinket kellően megízesíti majd télen! 
Téli napokra !

Nincsenek megjegyzések: