2015. október 25., vasárnap

Szőlőzselé

Kata készítette és  mikor megláttam  nagyon felkeltette az érdeklődésemet hogy milyen is lehet? Nem nagy mennyiségből készítettem  csupán ez is csak olyan szőlő megmentési akció volt részemről hogy ne menjen tönkre a kapott gyümölcs:-))
                                                                             
                                                                             
Hozzávalók:
1,5-2 kg szőlő
20 dkg cukor
3 evőkanál citromlé
1 cs. Dzsemfix extra
*
Elkészítése: A szőlőt leszemeztem kiválogattam az egészséges szemeket majd megmostam . Lehet hogy furcsa amit most írok de én krumplinyomóval  préseltem ki a szőlőt majd szűrőkanálon átöntöttem hogy a véletlen belekerült magokat leszűrjem.( Sem a gyümölcsöt nem mértem meg pontosan sem a kapott levet, de kb 1/2 liter lett.)  Ezután beletettem a cukrot citromlevet és a port elkevertem majd feltettem tűzhelyre forrni közben kevergettem. Forrástól számított 5-6' után levettem  és az előzőleg odakészített üvegekbe öntöttem. Zártam az üvegeket és betakarva másnapig hagytam pihenni.
Ui:Kata írta hogy akár hús mellé , vagy kenyérre kenve is finom! Ahogy elkészült  üvegekbe tettem kis maradékot megkóstoltam, nagyon finom !   Gasztroajándék is lehet belőle!

2 megjegyzés:

Verus írta...

Éva, ez nagyon jól hangzik! Sajnos nincs szőlőm, a boltban nagyon drága, de majd jövőre beszerzek valahonnan :)

Katalin írta...

Milyen finom különlegességet készítettél ismét! Fincsi lehet, még nem ettem ilyet :-)