2019. szeptember 19., csütörtök

Mézes keksz

Andrea régebben bejegyzett receptjét  készítettem el fél adagból/ezt írom le amiből  26 db lett /🍪
Hozzávalók: 17,5 dkg liszt, 5 dkg porcukor, 4 dkg folyékony méz, 7 dkg vaj, 1 db tojássárgája, csipet só, mézeskalács fűszerkeverék- őrölt fahéj ízlés szerint.

Elkészítése: Tészta hozzávalóit összegyúrtam fóliába tettem és  2 órára hűtőbe tettem. Lisztes gyúrótáblán kinyújtottam és szaggattam amiket sütőpapírral bélelt tepsibe raktam. Előmelegített sütőben 180 C fokon 10' sütöttem. Mikor kihűlt olvasztott csokoládéval kentem be  egyik oldalát 😋
📌Mivel nem volt csokoládém ezért: 1 evőkanál cukor+1 evőkanál víz+1 evőkanál kakaóport alacsony hőfokon  melegítettem majd levettem a tűzhelyről és 2 dkg vajat kevertem el benne. Ezzel kentem be a keksz hátulját😊

Jó étvágyat!

5 megjegyzés:

Tiffanylda írta...

Éva, emlékszel a Terefere csokimázas kekszre? Imádtam! Azt látom benne. De jó lenne!:)

Éva írta...

Tiffanylda emlékszem szerettem én is.Nagyon finom ez is tegyél egy próbát ennyi mennyiségből a kis Boldizsár biztos szívesen falatozná:-))

Okki írta...

Ragad-e a tészta nyújtás közben? Nagyon szeretem a mézes kekszeket, csak mindig megkínlódom velük nyújtás közben, mert ragadnak nagyon.
Ha azt mondod nem ragad, könnyen lehet dolgozni vele, akkor a hétvégén elkészíteném. Köszi! :)

Éva írta...

Okki egyáltalán nem ragadt, hűtőbe kicsit pihentetni kell a recept úgy írta hogy 1-2 órát nálam 2 órát pihent. Váljon egészségetekre!

Okki írta...

Köszönöm a gyors választ! :)