2022. április 10., vasárnap

Minikuglóf

Először annak örültem hogy kezembe akadt ez a forma amit már régóta nem használtam még régebben az egyik lányom hozta.  Aztán  rátaláltam  itt  egy éppen nekünk való receptre ami  nem nagy mennyiség és olcsónak mondható ezután már csak a próbasütés következett😉


Hozzávalók:( ezt a mennyiséget amit leírok 5 db minikuglófba osztottam el de lehet hogy a hatodikba is tudtam volna ,majd legközelebb) 1 cs vaníliás cukor, 1 db tojás, 30 ml olaj, 50 g cukor, 100 ml tej, 130 g finomliszt, 1 tk. sütőpor, 1 tk. kakaópor, 1 csipet só, 1 kk. reszelt citromhéj.

🌷

Elkészítése:  Tálba  ütöttem a tojást hozzá az olajat, tejet, kétféle cukrot, citromhéjat, csipet sót és jól kikevertem. Hozzátettem a sütőporos lisztet  amivel sima tésztának  elkevertem /tészta állaga hasonló mint a gofri tésztája) A formákba kanalaztam a masszából  a tészta kétharmadát majd a maradékba tettem a kakaóport amivel simára kevertem és a világos tésztára kanalaztam belőle fogpiszkálóval kissé körkörösen elkevertem. Előmelegített sütőbe tettem ahol 180 C fokon 25' sütöttem. Formából kiszedtem és porcukorral beszórtam. Nagyon finom piskótára hasonlít a tésztája!

Jó étvágyat kívánok !

                                                                  

6 megjegyzés:

Katalin írta...

Helyes kis kuglófok, finomak lehetnek! Nekem is van egy hasonló szilikonos formám, 6 kicsi kuglófot lehet vele sütni.

Éva írta...

Katalin köszi, nekem is 6 darabos szilikon forma praktikus de eddig nem nagyon használtam !

teller-cake írta...

Igazán szépek lettek!Szerintem nálam is lapul egy ilyen szilikon forma... 😉

Éva írta...

teller-cake köszi.

Vanilin írta...

Csatlakozom az előttem szólókhoz. Valóban nagyon szép kuglófok! :)

Éva írta...

Köszönöm Vanilin!