2022. április 9., szombat

Tojáslikőr házilag blogjátékra !

Egyszer próbálkoztam ennek az itókának az elkészítésével de akkor valahogy kudarcba fulladt . Most mikor megláttam Ani blogjátékát amiben tojáslikőr recept kutatásra hív minket gondoltam teszek még egy próbát. A recept ami alapján készítettem itt található, de kicsit ettől eltértem kis adagból készült és  egyéb változást is elkövettem 😊 


Hozzávalók: 1,5 dl tej, 2 tk. bourbon vaníliás cukor, 2 db tojássárgája, 8 dkg porcukor, 3 evőkanál vodka.

🐇🌷🐇

Elkészítése: Tejet a vaníliás cukorral feltettem forrni majd levettem a tűzhelyről és hagytam  egy órát állni. Ezután a tojássárgáját a porcukorral kikevertem, tejet ismét megmelegítettem és óvatosan a tojásos keverékkel elkevertem és ismét edénybe téve  lassú tűzön 5-6 ' forraltam közben kevertem. Tűzhelyről levettem és hozzákevertem a vodkát ezután sűrű szitán  átszűrtem üvegbe.

📌 Lehetett volna kicsivel több alkohol is hozzá de próbának ennyi is megfelelt👌

Egészségünkre !

4 megjegyzés:

Katalin írta...

Látom nálad is elkészült már ez a finom itóka 😊. Ügyes és gyors voltál te is. Jó kortyolgatást kívánok 😄!

Ani írta...

Kedves Éva! Nagyon köszönöm, hogy ilyen hamar elkészültél. Finom lehet! Fogyasszátok egészséggel!

teller-cake írta...

Szuper lett nálad is! 😉 Egészségetekre!

Éva írta...

Katalin köszi igyekeztem olyan gyorsan szaladnak a napok. Férjuram meg sem kóstolta így én egy korttyal teszteltem a többit hagyom állni talán a családból lesz még aki kíváncsi az ízére?
Ani én köszönöm a játék lehetőségét és hogy most talán ezzel a próbával sikerült egy kellemes itókát készítenem.
teller-cake köszönjük!