2018. március 5., hétfő

Tubu "Ízőrzők" Gyöngyöstarján

Nem túl édes kalácsféle amit  húsvéti locsolkodók kapták kosarukba régen ezen a tájon !

Hozzávalók:/fél adagból készült  6 db lett / 25 dkg liszt, 1 dkg friss élesztő, 1 dl langyos tej, 2,5 dkg sertészsír, 1 evőkanál cukor, csipet só, 1 db tojás a tésztába + 1 db a tészta kenéséhez és pár szem egész bors.
💟
Elkészítése: Tálba  kimért lisztre morzsoltam az élesztőt hozzátettem a cukrot, csipet sót , tojást, zsírt  és a langyos tejjel bedagasztottam a tésztát. Gyúródeszkán kinyújtottam kb. ujjnyi vastagra majd feldaraboltam  1,5 cm széles csíkokra amit egyenként megsodortam úgy hogy az egyik vége kicsit vastagabb legyen kicsit felhúztam  és a tészta többi részét körbetekertem. Zsírozott tepsibe tettem felvert tojással lekentem és a szemek helyére egész borsot raktam. 30' pihent a tepsiben ezután előmelegített sütőben 200 C fokon 20' sütöttem.
Ui: Bár némelyik  "tubu" kicsit duci lett de nagyon finom:-))
Jó étvágyat kívánok !

3 megjegyzés:

Katalin írta...

Én is láttam ezeket a tv-ben, nagyon aranyosak lettek a tieid :-)

Lívia írta...

Minden jöhet ami kelt, duci vagy nem duci. Finom lehet.

Éva írta...

Katalin köszi!
Lívia valahogy ezzel én is így vagyok, köszi!