2014. augusztus 22., péntek

3 tojásos piskóta /tortalap/

Ezt a piskóta receptet most variáltam úgy meg hogy jó legyen , próba elkészült nagyon jó lett. Tudom ajánlani kipróbálásra ! ( 18 cm. formában sütöttem magassága  4,5 cm lett ! )
                                                                              
Hozzávalók: 3 db tojás, 3 ek.  hideg víz, 6 ek. kristálycukor, 6 ek. finomliszt, 1 tk. vaníliás cukor, 1 tk. sütőpor.
Elkészítése:  Lisztbe kevertem a sütőport, a tojásfehérjéket   a vízzel felvertem kemény habbá  ezután tettem bele a cukrot  és a vanília cukrot  amivel folyamatosan vertem. Mikor már jó kemény volt a hab akkor tettem hozzá a tojás sárgáját ezzel is vertem  majd  szitáltam bele apránként a sütőporos lisztet amit egészen lassú habveréssel elegyítettem össze. A torta forma aljába sütőpapírt tettem ebbe öntöttem bele a masszát. Előmelegített sütőben 180 fokon 25' sütöttem. Tűpróbát csináltam majd lezártam a sütőt és  fakanállal kitámasztottam a sütő ajtaját hagytam ott kihűlni a tésztát. Mikor kivettem körben éles késsel meglazítottam a piskótát majd levettem a peremet és lehúztam a papírt az aljáról. Nagyon jó állagú könnyű piskóta lett!

19 megjegyzés:

Okki írta...

Milyen szép lett, ügyes vagy! :)
Nekem nem nagyon sikerülnek a piskóták, vagy felpúposodik, vagy vissza esik miután kivettem a sütőből. Következőkor megpróbálom a Te recepted alapján, hátha ...

Gabriella írta...

Ez nagyon jó!! Úgy látom, nem púposodik fel a teteje sütés közben... Klassz tortaalap.

Katalin írta...

Nagyon szép lett! Vizes piskótát még nem sütöttem, egyszer majd kipróbálom.
Épp ma sütöttem én is, 18 cm-es formában, de csak két tojásból, joghurtos túrótorta lett belőle, őszibarackkal és szederrel a tetején. A lányom szülinapjára készült :-)
Én általában annyi cukrot szoktam beletenni, mint amennyi a tojás, de a lisztből kicsit többet. És szintén egy kis sütőporral készítem.

teller-cake írta...

Szuper, gyönyörű! :)

Vicuska írta...

Szép magas lett! Okki, én 170C fokon sütöm mindig, nem esik össze a piskóta és abban az esetben nem púposodik, ha a habkártyával a közepétől a széle felé emelem kicsit a masszát a formában. Hátha segít megoldani a problémádat :)

Juci írta...

A recept leírásánál kimaradtak a tojássárgák! Javítsd ki Éva! Puszi!

Éva írta...

Okki örülök hogy tetszik. Nekem sem sikerül mindig sajnos!
Gabriella köszi!
Katalin köszi! Isten éltesse lánykádat nagyon sokáig, biztos finom volt a tortája!
teller-cake köszi!
Vicuska köszi!
Juci köszi hogy szóltál, figyelmetlen voltam már javítottam!

Edina írta...

Nagyon jol nèz ki èn is kiprobalom hètvegen

Éva írta...

Unknown bízom benne hogy sikerül, nagyon finom! Azóta hogy ezt kipróbáltam általában minden tortához ezt használom! Legyen szerencséd, egészségetekre!

bernadett írta...

Nem lett ilyen magas, 3 tojásból nem is csoda.

Éva írta...

bernadett ne add fel legközelebb biztos jobban sikerül. Örülök hogy tettél egy próbát és visszajelzést küldtél , egészségetekre! 18 cm formában sütötted?

Névtelen írta...

Jo lett koszonom!!

Éva írta...

Unknown nagyon örülök hogy sikerült, egészségetekre!

Unknown írta...

Nem maradt ki

Unknown írta...

Nem maradt ki, oda van írva!

Bri írta...

Nagyon szuper recept, mindig ez alapján csinálom. Köszönöm

Éva írta...

Bri köszönöm, ennek örülök váljon egészségetekre.

KATALINArt írta...

Megsütöttem de kevesebb idő kellett hozzá, köszi avreceptet

Éva írta...

KATALINArt lehet hogy más a sütőd , örülök hogy elkészítetted váljon egészségedre. Köszi hogy jelezted észrevételedet!