2020. április 7., kedd

Foszlós fahéjas briós

Hozzávalók 5 db-hoz: tészta:25 dkg finomliszt, 2,5 dkg olvasztott vaj/margarin, 1,3 dl langyos tej, fél kk őrölt fahéj, 3 evőkanál cukor, 2 tojássárgája, 1 dkg friss élesztő, tetejére: 1 tojásfehérje, 1 evőkanál cukor, 1 tk. őrölt fahéj.
csak azért hogy lássátok mennyire foszlós:😋
Elkészítése:  Kevés cukros langyos tejbe morzsoltam az élesztőt hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a többi hozzávalókat a megkelt élesztővel együtt és bedagasztottam a tésztát amit letakarva 1 órát pihentettem.  Enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam a tésztát öt részre vettem és egyenként rudat sodortam belőle amit feltekertem csigaformára a tészta végét ellapítottam és a tészta alá tettem. Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam ahol még 25' pihentettem majd lekentem tojásfehérjével és megszórtam a cukrot fahéjjal. Előmelegített sütőben 180 C fokon 30' sütöttem.
Jó étvágyat kívánok !

forrás:innen

5 megjegyzés:

Okki írta...

Nagyon szeretjük az ilyen és ehhez hasonló péksütiket. Nagyon guszta lett. :)

Éva írta...

Okki köszi:)

Katalin írta...

Fahéjasan mennyei lehetett 😊

Éva írta...

Katalin köszi , az volt:)

aranyos fodorka írta...

Én dióval csináltam - jó lett !
Ezúton kívánok békés, és kellemes húsvétot - már amilyen mostanában lehet....