2020. szeptember 4., péntek

Krémes- szilvás pite

  Régen vár a próbasütésre ez a  recept most sikerült elkészítenem😊

Hozzávalók: tészta: 30 dkg finomliszt, 15 dkg vaj, 3 ek. cukor, 1 cs. sütőpor, 2 tojássárgája, 1 ek tejföl, 1 csipet só, krémhez: 3 tojássárgája, 5 tojásfehérje, 1 tasak vaníliás pudingpor, 1,5 dl tejfölt, 4 ek. cukor, 1 kg.  szilva, fahéj, 5 ek. búzadara.

🌼

 Elkészítése: A lisztet a cukorral, sütőporral, sóval elkevertem a vajat elmorzsoltam benne. Hozzágyúrtam a tojássárgájákat és a tejfölt. Kb. fél cm vastagra nyújtottam  és tepsibe tettem. Meghintettem 2 evőkanál búzadarával és rápakoltam az előzőleg megmosott lecsepegtetett kimagozott félbevágott/negyedeltem mert nagyok voltak/  szilvaszemeket(vágott felükkel felfelé), fahéjjal meghintettem majd 3 evőkanál búzadarát szórtam rá. A krémhez a tojásfehérjét cukorral habbá vertem. A tojássárgájákat a puding porral kikevertem hozzá a tejfölt és végül óvatosan a tojáshabot kevertem. Ezt a masszát öntöttem a szilvára elsimítottam és előmelegített sütőben 180 C fokon 35' sütöttem.😋

Jó étvágyat!


8 megjegyzés:

Juci írta...

Ez a pite nagyon jol nez ki, en is ki fogom probalni. Lehet meg ma ...puszi.

Éva írta...

Juci köszi, váljon egészségetekre!

Verus írta...

Imádom a pitéket, ez is biztos nagyon finom lehetett! :)

Lívia írta...

Mi is nagyon szeretjük a pitéket, pláne a szilvásat. Nagyon szép, guszta lett a pitéd. Ki fogom próbálni.

Katalin írta...

Finomat sütöttél, a színe is szép lett 😊. Régebben én is sütöttem hasonlót, amiben pudingpor és tejföl is volt, csak azt őszibarackkal.

Éva írta...

Verus finom volt köszi.
Lívia köszi, váljon egészségetekre!
Katalin köszi, az őszibarackosat is szívesen kóstolnám:)

Gerdi írta...

De szép szeletek! Ennek a sütinek én sem tudtam ellenállni, tavalyelőtt megsütöttem, nagyon finom tud lenni! :-) Le is fotóztam annak idején, de a blogra nem került fel. Majd egyszer...

Éva írta...

Gerdi köszi, én sokáig vártam rá hogy megkóstolhassam de nagyon finom.