2023. május 8., hétfő

Egyszerű csokis keksz

 Az itt talált recept alapján  fele mennyiségből és kis változtatással készítettem el😊 


Hozzávalók fél adaghoz: 17,5 dkg finomliszt, 2,5 dkg kukorica liszt/ami nekem nem volt , ezért 1 teáskanál étkezési keményítővel készítettem/, 1,5 evőkanál kakaópor ,  12,5 dkg margarin, 7,5 dkg porcukor, fél csomag vaníliáscukor, csipet só, 1 mk. sütőpor, 1 tojás sárgája, kevés víz.

🍪

Elkészítése: Tálba pakoltam a száraz hozzávalókat a margarinnal összemorzsoltam majd a tojás sárgáját tettem hozzá és annyi vizet amivel összegyúrtam a tésztát. Folpackba csomagoltam és fél órát pihentettem a hűtőben. Ezután kinyújtottam a tésztát  kerek formával kiszaggattam és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam ahol  egy kisebb formát  a tetejébe nyomtam. Előmelegített sütőben 180 C fokon 13' sütöttem😋 (Ha esetleg vékonyabbra sikerült volna akkor akár lekvárral  megkenve  kettesével összelehetett volna pakolnom de így is finom volt!)

Jó étvágyat kívánok !

3 megjegyzés:

Gizi írta...

Nagyon finom kekszet sütöttél, váljék egészségedre!

Katalin írta...

Finom lehet, de jó ötlet kekvárral megkenni és összeregasztani 😊.

Éva írta...

Gizi köszönöm !
Katalin köszi, majd legközelebb lekvárral is kenem 😄