2024. április 27., szombat

Grízfelfújt lekvárral


 Hozzávalók: 5 dl tej, 5 dkg margarin+ formához,  10 dkg búzadara, 10 dkg cukor, csipet só, 4 db tojás, citrom reszelt héja, kevés liszt a formához,   porcukor a már kisült  tetejére és lekvár.
🌺
Elkészítése: A tojást ketté vettem. Tejet a margarinnal, cukorral  és a búzadarával  sűrűre főztem  és ezután hagytam hűlni. A tojás fehérjét csipet sóval kemény habnak felvertem. Mikor kihűlt a gríz  hozzákevertem a tojássárgáját a citrom reszelt héját  simára kevertem , ezután apránként kevertem bele a felvert habot. 18 cm átmérőjű torta formát margarinnal kikentem és liszttel beszórtam   a masszát beleöntöttem. Előmelegített sütőbe tettem ahol  200 C fokon 30' sütöttem./ Mielőtt kivettem tűpróbát csináltam/. (Receptben 180 C fok volt írva de nálam 200 fokon sült, gyakorlatban már  mindenki ismeri  hogy  milyen a sütője😊)  Megszórtam porcukorral és lekvárt tettem hozzá, nagyon finom könnyű a tésztája!
Jó étvágyat kívánok !

8 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Aranyos kis torta lett. Szerintem vanília, vagy csokipudinggal is jó lehet.

teller-cake írta...

Szuper és egyszerű ötlet, kívánatos a képeden nagyon. :-)

Éva írta...

aranyos fodorka köszönöm, biztos jó lett volna pudinggal is de ez most egyszerűbb volt. Három szeletet vittem kedves szomszédomnak kóstolóba😀 a többit beosztom magamnak.
teller-cake köszönöm!

Katalin írta...

Könnyű, finom desszertet készítettél, én is sütöttem már hasonlót. Akár lekvárral, vagy más öntettel, mindenképpen fincsi. És egyszerű, mert sokszor az egyszerűbb ételek a legjobbak!

Éva írta...

Katalin köszi ez valóban egy könnyű desszert volt. Sokszor én is így gondolom hogy az egyszerű ételek sütemények valahogy ízletesebbek , legalábbis nekem ! Ez talán a régi megszokott ízeket idézi amihez hozzászoktam !

Gizi írta...

Nagyon guszta, és én nagyon szeretem, régebben sokszor megsütöttem, lekvárral a legfinomabb.

Ani írta...

A darafelfújt mindig jó választás. Szép lett a tied.

Éva írta...

Gizi köszönöm!
Ani Köszönöm!