2014. augusztus 20., szerda

Zsemle kenyér egyszerűen

Augusztus 20. tiszteletére minden évben sütök kenyeret. Mivel többféle  kenyeret is megsütöttem  már eddig is , most olyat  kerestem ami eddig elkerülte a figyelmemet!  Nagyon jó helyre tévedtem mikor Zsóka kenyeres bejegyzései között megtaláltam  ezt  az ötletesen megsütött kenyeret !
                                                                            
Hozzávalók: ( Azt a mennyiséget írom le  amennyiből  én készítettem):
33 dkg. liszt, 2 dl langyos víz, 1 mk só, 1,2 dkg. élesztő. 
🌻
Elkészítése: Hozzávalókból tésztát dagasztottam 45' pihentettem. Ezután a tésztát átgyúrtam és 5 felé vettem egyenként zsömléket formáltam a tésztából. Jénai tetejét olajjal kikentem és ebbe pakoltam bele a tésztát a jénai alját ráborítottam és 30' még pihentettem. Ezután én kevés szezámmagot szórtam a tésztára az edény alját vissza tettem  és előmelegített sütőben 210 fokon 30' sütöttem majd levettem  a tésztáról a borítást és még 25' hagytam sülni. Köszi a receptet !
 Jó étvágyat kívánok !

6 megjegyzés:

Bridge írta...

Mutatós buci lett. :)

Hankka írta...

Jól néz ki és ötletes ez a formázás! :)

Csigabige írta...

Nagyon szép és ínycsiklandozó kenyeret sütöttél! :)

Roza írta...

Nagyon ügyes voltál Évike! Szép lett a zsemlekenyér!

Seffer Lilla írta...

De jópofa :)

Éva írta...

Bridge köszi!
Hankka köszi!
Csigabige köszi!
Roza köszönöm!
Lilla Seffer köszi!