2015. július 19., vasárnap

Citrom fagylalt házilag/fagyi-gép nélkül🍋

Blogomban már szerepel  citrom ízesítéssel fagylalt és jégkrém is  de ezt most nem hagyhattam ki ! Egyszerűen elkészíthető egy régi szakácskönyvben találtam.
                                                                               
🍋
Hozzávalók és elkészítése: 1/2 liter vizet 15 dkg. cukorral 10' főztem. Hagytam teljesen kihűlni majd hozzátettem  1 dl citromlevet( mivel csupán fagyasztott citromhéjam volt itthon ezért tea ízesítésére használt citromlevet használtam) és reszelt citromhéjat összekevertem és műanyag edénybe öntöttem amit fagyasztóba tettem. Mikor már félig elkészült akkor tettem hozzá 1 dl tejszínhabot összekevertem és teljes dermedésig visszatettem. Nagyon finom fagyi lett hozzá egy kis tejszín csokidarával!
- /Természetesen a citromlét(amivel én készítettem) 3-4 db citrom levével lehet kiváltani!/
Kellemes hűsölést !

4 megjegyzés:

Katalin írta...

De finom lehet! Nagyon szeretem a citromos fagyikat....

Ani írta...

Bizony, ezek régi jó szakácskönyvek!

aranyos fodorka írta...

Én próbaképp az eperdzsemet hígítottam fel kicsit, majd tettem hozzá tejszínhabot és fagyasztottam. Az se volt rossz.

Gerdi írta...

El sem bírok képzelni jobbat egy citromos fagyinál ebben a melegben!