2015. augusztus 31., hétfő

Török palacsinta

                                                                              
Fakanál  receptes újságban /1992.kiadás/találtam ! Gondolom a töltelék  ami miatt kaphatta ezt az elnevezést!
Hozzávalók:
palacsinta tészta
töltelékhez: 
 tej
darált dió
darált mák
sárgabarack lekvár
mazsola
reszelt citromhéj
*
Elkészítése: Egyszerű palacsinta tészta amit én szoktam készíteni  amibe  cukrot nem teszek / elég ha a töltelék édes/: 1 db tojáshoz teszek 5 evőkanál lisztet pici sót kevés tejet  ezt összekeverem  hasonlít a nokedli tésztához még az elején, majd teszek hozzá még tejet és szódavizet ekkor már hígabb. Hagyom pihenni kb 20' ezután átkeverem ha sűrű teszek hozzá még tejet vagy szódavizet. Kevés olajat cseppentek a palacsintasütőbe és úgy öntök bele a masszából egy kis szedőkanállal, majd óvatosan átfordítom hogy a másik oldala is megsüljön. Ebből a mennyiségből 10-12 db palacsinta  lesz. Ezt sütöttem meg most is!
Töltelék elkészítésénél mennyiséget nem írtak ezért leírom amiből én készítettem 1/2 dl tejet megforrósítottam tűzhelyről levettem beletettem 3-3 evőkanál darált diót és mákot, 1 evőkanál lekvárt, reszelt citromhéjat, evőkanálnyi mazsolát jól összekevertem  és ezt a tölteléket kanalaztam bele a kisült palacsintába most csupán 5 db mert gondoltam férjuram  marad a régi ízeknél /lekvárost szereti/, de csoda történt  kíváncsi volt és megkóstolta :-))  Nagyon finom!
Jó étvágyat kívánok !

Nincsenek megjegyzések: