2016. december 8., csütörtök

Kókuszos-fahéjas csiga "Ízőrzők" Verőce

Ezt a süteményt most nagyon megkívántam , kénytelen voltam fél adagot sütni:-))                                                                                           
Hozzávalók:tészta: 25 dkg liszt, 12,5 dkg margarin, 2 tojás sárgája, csipet só, 1 dkg élesztő, 1 tk. cukor, 1 dl tej.Hab:2 tojás fehérje, 15 dkg porcukor,10 dkg kókuszreszelék, 1/2 cs vaníliacukor, 1/2 tk. fahéj, 1/2 ek. barna cukor, tészta kenéséhez: kevés 2-3 evőkanál tej+ 1-2 dkg margarin.
Elkészítése:Kevés langyos tejbe tettem cukrot és az élesztőt hagytam felfutni. Lisztet összemorzsoltam a margarinnal sót tojások sárgáját és a felfutott élesztőt a maradék tejjel összegyúrtam a tésztát. Habhoz felvertem a tojás fehérjét beleszitáltam a porcukrot kemény habnak felvertem végül hozzátettem a kókuszreszeléket, fahéjat,  barna cukrot és a vaníliacukrot és az egészet jól kikevertem. A tésztát kétfelé vettem amit egyenként kinyújtottam  megkentem a tej és margarin olvasztott keverékével és rákanalaztam a hab felét . Feltekertem mint a bejglit és késsel feldaraboltam amit sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam. A másik tészta darabot is  elkészítettem hasonló módon majd előmelegített sütőben 200 fokon 20' sütöttem. Nagyon finom ! (Ebből a mennyiségből 24 db lett!)
Szereted  a kókusz és fahéj párosítást? Egészségedre!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hú, Évi a diós után a fahéjasok a kedvenceim, cseppet sem csodálkozom, hogy megkívántad ezt a sütit, mert én is tőled!
Ragyogó és csodálatos, köszönöm, hogy megosztottad!❤️


Éva írta...

Emőke örülök hogy tetszik, remélem a kóstolás sem marad el egészségedre!