2019. március 23., szombat

Croissant, másként

Mikor megláttam Rozi süteményét tudtam hogy ezt  rövidesen  elkészítem  a  fahéjat kelt tésztát nagyon szeretem. Mivel férjuram ebből legtöbbször csak 1 darabot kóstol meg így fél adag mellett döntöttem ezt írom le.
Hozzávalók: tészta:1 db tojás aminek csak a felét tettem a tésztába a másik felével kentem, nálam friss élesztővel készült 1,3 dkg , másfél evőkanál cukor, 3 evőkanál étolaj, 1,25 dl langyos tej, fél citrom reszelt héja, fél mk. só, 25 dkg liszt, töltelék: olvasztott margarin, őrölt fahéj, cukor, kisütött tésztára: 1 tk vaníliacukor, 1 tk cukor, 1 evőkanál víz.
😊
Elkészítése: Kevés langyos tejbe morzsoltam az élesztőt csipet cukrot és lisztet tettem hozzá, hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a felfutott élesztőt a többi hozzávalóval együtt bedagasztottam a tésztát és hagytam  duplájára kelni.  Enyhén lisztes deszkára borítottam a tésztát  és kinyújtottam téglalap alakúra /amennyire lehet vékonyra  megkentem az olvasztott margarinnal  megszórtam őrölt fahéjjal és a cukorral. Feltekertem és egyenlő darabokra vágtam nekem 5 db sikerült ezután a darabok közepét átvágtam késsel de nem teljesen majd a két oldalon lévő tészta közepét fakanállal benyomtam. Sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam addig pihent még a sütőt 180 C fokra  előmelegítettem  a maradék tojással lekentem és sütőbe tettem ahol  25' sütöttem. Mikor kivettem a sütőből lekentem a vízben elkevert kétféle cukorral.Nagyon finom könnyű tésztája van, bármilyen töltelékkel érdemes kipróbálni!😋
-(Ajánlom nézzétek meg a talált blogon mert  hasznos  részletes fotók vannak. Remélem a következő adag amit sütök  már jobban hasonlít  Rozi szépségeire:-)😌
Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

aranyos fodorka írta...

Szerintem ez kakaóval is jó lehet - én annyira nem rajongok a fahéjas sütikért - bár azért megeszem....

Éva írta...

aranyos fodorka szerintem kakaóval is nagyon finom lehet:)

teller-cake írta...

Óh, hát nálad is ilyen szépek, most már én következem! :-))

Éva írta...

teller-cake biztos lepipálsz majd a szépségversenyen:-)) Köszi!