2019. július 8., hétfő

Hamis mákos

Nagyon régen lejegyzett recept/ volt munkatárstól kaptam/ a süti  ízére még emlékszem de elkészítése eddig elmaradt 😉

Hozzávalók tésztához: 30 dkg liszt, csipet só, boros pohár cukor/ami nálam 3 ek. volt/, 1 cs. sütőpor, fél citrom reszelt héja, 17 dkg margarin, 1/2 dl tejföl , 2 db tojássárgája, töltelékhez: 4 dkg margarin, kevés mazsola, 17 dkg porcukor, fél  citrom reszelt héja, 2 dl tej, 17 dkg darált mák, 14 dkg liszt, 1 cs sütőpor , 2 tojás fehérje, + tészta kenéséhez baracklekvár.
🌺
Elkészítése: A tészta hozzávalóiból tésztát gyúrtam és kétfelé vettem kinyújtottam. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem az egyik kinyújtott tésztát megkentem lekvárral amire rákentem a tölteléket( margarint a porcukorral citromhéjjal mazsolával kikevertem hozzáadtam a tejet, mákot, sütőporos lisztet ezeket kikevertem végül a felvert tojásfehérjét kanalaztam óvatosan a masszához). Erre a mákos töltelékre tettem a másik kinyújtott tésztát  és előmelegített sütőben 180 C fokon 25 ' sütöttem. Kihűlés  után porcukroztam😋
Jó étvágyat!

7 megjegyzés:

Katalin írta...

Szeretem a mákosat, úgyhogy ez is ízlene most :-)

Kincse írta...

Ez irtó érdekes, szóval a liszt szaporítja a máktölteléket.

undercover írta...

Nagyon jól néz ki, Éva! Mitől hamis ez a mákos? hiszen van benne sok finom mák.

Timi írta...

Nagyon szeretjük a mákos sütiket, így ezt is ki fogom próbálni! Köszönöm!

Tiffanylda írta...

Ez nagyon érdekes, ilyen receptet még nem csináltam! Mármint hogy ilyen képlékeny a töltelék - vagy csak azt hiszem, hogy az?:) Igaz, a túró is folyós néha, aztán mégis jó lesz! Elmentettem, köszi!

Erika írta...

Ez egy finom sütemény Évike. De miért hamis mákos? Mák töltelék van a linzerteszta között.

Éva írta...

Katalin biztos ízlene ebben biztos vagyok :)
Kincse szerintem is a liszt a sütőporral szaporítja.
Undercover köszi, hogy miért ez a neve ezen én is csodálkoztam.
Timi váljon egészségetekre.
Tiffanylda valóban képlékeny mikor elkészíted de süléskor már nem az:)
Erika köszi, az elnevezésen én is csodálkoztam kicsit:)