2019. július 6., szombat

Madártej "Ízőrzők" Kisbajom

Ez a recept egészen kicsit tér el  attól amit én már régóta ismerek és aminek receptje itt megtalálható:)  Most  hétvégére fél adagból elkészítettem ezt a változatot is ami jól lehűtve 😋

Hozzávalók: 1/2 l tej, 2 db tojás, 1/2 cs vaníliacukor, 1 tk.bourbon vaníliacukor, 1 tk. liszt,  4 evőkanál cukor,

Elkészítése:  Kisebb fazekat  vízzel kiöblítettem ebbe öntöttem a tejet  beletettem a vaníliacukrot és a bourbon vaníliacukrot.  A tojás fehérjét 2 evőkanál cukorral kemény habnak felvertem és a forró tejbe kanalaztam a habot mindkét oldalát pár percig  főztem majd kiszedtem tálba. A tojássárgáját 2 evőkanál cukorral  és a liszttel kikevertem simára majd hozzátettem 2-3 evőkanál hideg tejet amivel simára kevertem és ezzel sűrítettem be a forró tejet. A felforrt tejet ráöntöttem a habra. Jól lehűtve az igazi de   ha még esetleg aranygaluskát is készítettem volna hozzá , na jó majd legközelebb:-))
Jó étvágyat!

5 megjegyzés:

Kincse írta...

Szerettem a madártejet, és szerintem nincs olyan ember aki nem. :)

teller-cake írta...

Hűű, jól esne egy hideg adag a nyári éjszakán... :-)

Katalin írta...

De jól esne most belőle egy tálkával :)

aranyos fodorka írta...

Jó ötlet, talán el is készítem ma magamnak - hogy legyen valami "édes" a napjaimban.Ebben az a jó, hogy kisebb adagot is lehet készíteni, a sütés mindig elcsábít - pedig hát.... nem kellene az a finom cukor...

Éva írta...

Kincse köszi, talán azért is szeretjük sokan mert régen ez számított édességnek!
teller-cake szívesen megkínálnálak de inkább egy délután:)
Katalin szívesen vendégül látnálak:)
aranyos fodorka váljon egészségedre.