2019. szeptember 22., vasárnap

Foszlós-vajas kalács ismét

Ismét elkészítettem , mikor beírtam akkor vettem észre hogy ez már ismétlés ez előző itt található.Most viszont csak fél adagból készítettem:)
Itt még hűl a kalács...
Hozzávalók: 25 dkg finomliszt, 15 g friss élesztő, 1 db tojássárgája, 2,5 dkg porcukor, 40 g vaj, fél kávéskanál só, 1,8 dl langyos tej,+ 1 tojássárgája a tészta kenéséhez.

és jött a kóstolás😋
Elkészítése:Az élesztőt langyos tejbe kevés cukorral liszttel hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a többi hozzávalót az élesztővel együtt bedagasztottam a vége felé beledagasztottam apránként az olvasztott vajat is. Letakartam a tésztát és duplájára kelesztettem. Enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam átgyúrtam és háromfelé vettem. A tészta darabokból egyenként rudat formáltam amiket összefontam , a  két végét  tészta alá fordítottam. Vajjal kikent tepsibe tettem és letakarva ismét hagytam duplájára kelni ezután lekentem a tojássárgájával és előmelegített sütőben 200 C fokon 25' sütöttem. Nagyon finom könnyű tésztája van, számomra  a kalácsok közül  ő áll a dobogó felső fokán👌😍
Jó étvágyat

6 megjegyzés:

Fáni írta...

Jó kis baracklekvárral, vagy csak simán kakaóval, fenséges lakoma :)

Éva írta...

Fáni most csak simán kakaóval, de vajjal megkenve is nagyon finom volt.

Tiffanylda írta...

Éva, foszlós kaláccsal nem lehet melléfogni! Mi is vajjal, kakaóval, mint a gyerekek, igaz, ezt a reggelit csak vasárnapra engedélyezzünk magunknak!;)

Éva írta...

Tiffanylda nálunk sincs mindennap, mikor megsütöttem férjuram a levágott végét csak úgy magában semmi nélkül megette/nála ez nagy szó:-))

aranyos fodorka írta...

Már csak nézni is gyönyörűség ! Régen sütöttem kelt tésztafélét, épp itt az ideje egy "ismétlésnek"....

Éva írta...

aranyos fodorka köszönöm. Akkor itt az ideje legalább kicsit melegszik is a konyhád és 2-3 napig lesz mit falatoznod, váljon egészségedre!