2019. december 9., hétfő

Rudolf keksz

Nea blogján láttam ezt a kekszet amit fél adagból elkészítettem  gondolva  unokáimra:)💓
🎄
Hozzávalók fél adag tésztához:17,5 dkg liszt, 10 dkg porcukor, 1 mk vaníliaaroma, 9 dkg vaj, 1 egész tojássárgája + fehérjének a fele, csipet só, díszítéshez: piros cukorka, olvasztott csokoládé,

Elkészítése: Tészta hozzávalóit összegyúrtam folpackba csomagolva 30'-re hűtőbe tettem. Enyhén lisztes gyúrótáblán kinyújtottam kb. 3 mm vastagra és  kiszaggattam 6 cm átmérőjű szaggatóval. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam  és előmelegített sütőben 180 C fokon 10-12' sütöttem. Mikor a tészta kihűlt akkor dekoráltam./ebből a mennyiségből 20 db lett/

Jó étvágyat!

8 megjegyzés:

teller-cake írta...

De cukik! <3 Milyen cukorkát használtál orrnak, hogy nem erpedtek meg sütéskor? Én a múltkor pórul jártam..

Éva írta...

teller-cake köszi, általában sütés után teszem rá a cukorkát vagy olvasztott csokit cseppentek alá vagy cukormázat.

aranyos fodorka írta...

jó ötletnek tűnik, nem kell vele sokat vacakolni és jópofa díszítéssel fel lehet dobni....

Katalin írta...

Nagyon aranyosak lettek nálad is, előtte én is láttam már Neánál is.
Az unokák biztos nagyon örülnek majd neki ha meglátják, hát még ha meg is kóstolják 😊

Timi írta...

Nagyon tetszik!!! Biztos finom is! :o)
Képzeld, az óviban olyat láttam, hogy háromszög alakú keksz volt a fej... de nekem ez a kerek jobban tetszik!

Éva írta...

aranyos fodorka köszi.
Katalin köszi finom volt.Az unokák előbb rácsodáltak aztán ették a csomagjukból a csokikat, később azért ez is elfogyott:-))
Timi köszi finom volt, érdekes lehetett háromszög fejjel ?

Ani írta...

Nagyon jópofa!

Éva írta...

Ani köszi.