2020. január 27., hétfő

Juhtúrós, sajtos töltött pogácsa


Hozzávalók: tészta:1,5 dl tej, 1 tk. cukor, 20 g élesztő 420 g liszt, 1,5 tk. só, 100 g margarin, 1 egész tojás. töltelék: 1 db kisebb főtt burgonya, 100 g juhtúró, 30 g margarin, ízlés szerint bors, őrölt kömény, őrölt pirospaprika, díszítés: 40 g reszelt sajt, 1 egész tojás.

Elkészítése: Kevés langyos tejbe tettem a cukrot élesztőt hagytam felfutni. Edénybe szitáltam a lisztet hozzá tettem a sót és  összekevertem mélyedést csináltam a közepébe és beletettem a felfutott élesztőt, tojást szoba hőmérsékletű margarint és a maradék tejet. Bedagasztottam a tésztát ezután letakartam és  a duplájára kelesztettem. Közben összeállítottam a tölteléket: főtt burgonyát összetörtem a  margarinnal juhtúróval és a fűszerekkel simára kevertem. A megkelt tésztát lisztezett deszkán ujjnyi vastagra nyújtottam és 4 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval köröket szaggattam belőle amiket sütőpapírral bélelt tepsibe raktam. Mindegyik közepébe mélyedést nyomtam és még 20' pihentettem. A sütőt előmelegítettem 200 C fokra. Sütés előtt a pogácsákat tojással lekentem a mélyedéseket megtöltöttem a juhtúrós krémmel, reszelt sajttal megszórtam és az előmelegített sütőben 20' sütöttem.😋
Jó étvágyat kívánok !

2 megjegyzés:

Kincse írta...

Érdekes, hogy csak a mélyedésbe kell rakni a krémet, azt gondolná az ember, hogy a kelés miatt hamar betölti a tészta ezt a lyukat.

Katalin írta...

Finomak lehetnek! Nagyon érdekes, különleges a töltési módszere, nagyon jó megoldás 😋