2020. április 4., szombat

Kemencés pogácsa

Katalin az elmúlt napokban közzétett pogácsája ihlettet adott hogy most pogácsát süssek:)Annyit változtattam hogy nálam friss élesztővel készült és egy kevés reszelt sajt került a tésztába is😊
Hozzávalók: 37 dkg finomliszt, 2 dkg friss élesztő, 13 dkg margarin, 1 db tojás, 1,75 dl tejföl, 2 csapott kiskanál só, 2-3 dkg reszelt sajt, élesztő felfuttatásához:  fél dl tej-csipet cukor, tészta tetejére: 1 felvert tojás, köménymag és reszelt sajt.
😉
Elkészítése: Kevés langyos tejbe tettem csipet cukrot az élesztőt és hagytam felfutni. Kimért lisztet a margarinnal összemorzsoltam hozzávegyítettem a sót beletettem a tojást felfutott élesztőt reszelt sajtot és a tejfölt. Az egészet jól összedolgoztam és letakarva hagytam duplájára kelni. Enyhén lisztes gyúrótáblán átgyúrtam a tésztát és kinyújtottam 1,5-2 cm vastagra  tetejét késsel bevagdostam majd kiszaggattam ezután  sütőpapírral bélelt tepsibe raktam  felvert tojással lekentem és beszórtam reszelt sajttal és köménymaggal. A sütőt előmelegítettem addig a tészta pihent keveset ezután 180 C fokon 25' sütöttem😋
📌  Férjuram inkább "édesség imádó" most viszont  ahogy a  pogácsát kitettem az asztalra a tepsivel hűlni én elvoltam foglalva nem figyeltem oda egyszer csak megszólal "nagyon finom"! Már kihűlt? kérdezem😍

Jó étvágyat!

9 megjegyzés:

Kincse írta...

Ahogy olvastalak, nekem is kedvem támadt megsütni, most kelesztem a tésztát :)

Éva írta...

Kincse nem fogod megbánni mert nagyon finom! Váljon egészségetekre!

Tiffanylda írta...

De guszta! Összeszaladt a nyál a számban!:))) A napokban volt hasonló, most nem tervezem, hogy kipróbálom. Sajnos...:(

Éva írta...

Tiffanylda köszi!

Katalin írta...

Kedves Éva, örülök hogy Te is elkészítetted, és hogy ízlett, és hogy férjuradnak is ízlett 😊

teller-cake írta...

De szívesen kóstolgatnám most én is, nem csoda, hogy a férjed elcsábult rá. :-)

Éva írta...

Katalin én örülök hogy megsütöttem mert nagyon finom köszi!
teller-cake nagyon eteti magát a süti az biztos.Fele mennyiséget betettem a mélyhűtőbe gondolván arra hogy mivel csak ketten leszünk húsvétkor elég is lesz nekünk. Tegnap este 3 db kivettem felengedés után teával az volt a vacsorám, azért ami maradt is elég a hétvégére!:-))

horimarika írta...

Ezt bizony én is megkívántam és tegnap este megsütöttem. Nagyon finom!!!! Köszönöm a receptet.

Éva írta...

horimarika váljon egészségetekre!