2020. május 28., csütörtök

Lekváros kifli

Hozzávalók 8 darabhoz: 25  dkg finomliszt, 1 dkg friss élesztő, 1,5 evőkanál cukor, fél mk. sütőpor, 2 evőkanál tejföl, 1 dl langyos tej, 2,5 dkg olvasztott vaj/margarin, csipet só, 1 db tojás /fele a tésztába másik felével  kentem a tésztát/, szilvalekvár.
😊
Elkészítése: Az élesztőt kevés cukros tejbe morzsoltam  és hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem  a felfutott élesztőt a többi hozzávalóval együtt és bedagasztottam a tésztát. Letakarva  fél órát pihentettem majd  enyhén lisztes gyúrótáblára borítottam  ahol ismét átgyúrtam és kerek formára nyújtottam majd 8 cikkre vágtam. A tészta szélesebb felére tettem  a lekvárból  ezután feltekertem és sütőpapírral bélelt tepsibe pakoltam ahol ismét  pihentettem 20' még a sütőt előmelegítettem  200 C fokra . A tésztát lekentem a megmaradt tojás és 1 teáskanál tej keverékével és sütőbe téve 20' sütöttem😋
Jó étvágyat!

6 megjegyzés:

Lívia írta...

Nagyon szeretjük a kelt tésztákból készült sütiket, pláne szilvalekvárral. Nagyon guszta lett a sütid, és biztos, hogy finom is.

Évi - Ízek és utazások írta...

Nagyon guszták és biztos finomak is. Én Limara lekváros kiflijét szoktam sütni, páromnak nagy kedvence.

Katalin írta...

Nagyon fincsik lehetnek 😊

Gerdi írta...

Milyen szép pufók kifliket sütöttél! A lekváros kiflik nálunk is kelendők- minden mennyiségben.

Okki írta...

Nagyon szép formásak lettek! :)

Éva írta...

Lívia hasonló az ízlésünk, köszi finom volt.
Évi köszi, azt a fajta kiflit is készítettem már:)
Katalin finom volt köszi.
Gerdi köszi. Tudom a mennyiség nálatok több de többen is vagytok:)
Okki köszi.