2020. május 3., vasárnap

Libaláb / túrós aprósütemény


Hozzávalók: 250 g túró, 65 g hideg vaj, 165 g liszt, 1/2 tk szódabikarbóna, 1 db tojás, tészta forgatásához: 3-4 evőkanál kristálycukor és vaníliacukor keveréke.
🌸
Elkészítése: Túrót villával áttörtem  a vajat apróra darabolva hozzátettem és összemorzsoltam ezután tettem hozzá a szódabikarbónával elvegyített lisztet és a tojást. Összegyúrtam sima tésztának  és fél órára hűtőbe tettem. Enyhén lisztes gyúrótáblán fél cm vastagra nyújtottam és egy nagyobb pohárral/7 cm átm./ kiszaggattam. Ezeket a korongokat a  vaníliás cukorba forgattam mindkét oldalát majd félbehajtottam a tésztát kicsit lenyomtam és ismét  cukorba mártottam amit  lenyomtam és ismét össze hajtottam. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam.( Mivel a receptnél megjegyzésben volt hogy lehet vékonyan kenni lekvárral is ezért pár darabot én is készítettem :ilyenkor a félbehajtás előtt kell vékonyan megkenni lekvárral és úgy hajtani!) Előmelegített sütőben 180 C fokon 25' sütöttem😋
Jó étvágyat kívánok !
forrás: innen

4 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon jól néznek ki, érdekes a megformázásuk! Fincsik lehettek :-)

Éva írta...

Katalin köszi finom volt.

Okki írta...

Érdekes elnevezésű süti, viszont finomnak tűnik. :)

Éva írta...

Okki az elnevezés nekem is furcsa volt de finom !