2020. május 14., csütörtök

Tárkonyos zöldségleves burgonyagombóccal


Hozzávalók: leveshez: kevés olaj, vöröshagyma,  sárgarépa, karalábé, zeller, fehérrépa, petrezselyem, 1-1 karika paradicsom és  paprika, 1 kisebb krumpli, fűszerek: őrölt bors, pirospaprika,só, csípős paprika, tárkony,1 dl tejföl, 1 evőkanál liszt. burgonyagombóchoz:  20 dkg krumpli, 2 evőkanál liszt, olaj, vöröshagyma, őrölt bors, petrezselyem, 1 tk. búzadara, 1 felvert tojásnak a fele.(zöldségeknél :1-1 darabot használtam)
😉
Elkészítése: Zöldségeket megpucolás után felkarikáztam. Kevés olajat felforrósítottam amibe az apróra vágott vöröshagymát dinszteltem hozzátettem a zöldségeket együtt dinszteltem tovább. Fűszereket rászórtam és felöntöttem bőven vízzel és 1 szem apróra vágott krumplit és felaprított petrezselymet  is tettem hozzá. Közben a gombóchoz a krumplit megpucoltam és puhára főztem majd áttörtem hagytam hűlni. Hozzátettem az olajban megdinsztelt  apróra vágott hagymát, sót, borsot, apróra vágott petrezselymet, darát,  lisztet és a tojást majd az egészet jól összegyúrtam . Mikor már főtt a leves apró gombócokat csináltam és a levesbe raktam.Tárkonyt tettem  bele és a tejfölt kevés liszttel elkeverve ezzel  készre főztem😋
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: