2020. május 13., szerda

Sajtos háromszögek

Egyik nap mikor kevésnek bizonyult  péksütink akkor készítettem el  ebben a formában  egy jól bevált recept alapján  de azért kis változtatást most is  elkövettem😊

Hozzávalók: 20 dkg finomliszt, 5 dkg rétesliszt, 1 dkg friss élesztő, 1 dl langyos tej, 2,5 dkg olvasztott vaj, 1 evőkanál tejföl, csipet cukor, 1 tk só, 1 tojássárgája, 3-4 dkg reszelt sajt, tészta kenéséhez: 1 felvert tojás +reszelt sajt. /ebből a mennyiségből 8 db lett/
🌺
Elkészítése: Kevés langyos tejbe tettem a cukrot  bele morzsoltam az élesztőt teáskanálnyi lisztet és  hagytam felfutni. Kétféle lisztet összevegyítettem  majd a hozzávalókat a felfutott élesztővel együtt   bedagasztottam és  letakarva hagytam duplájára kelni kb. 3/4 óra volt. Enyhén lisztes gyúrótáblán kicsit átgyúrtam majd  négyszögletesre lapogattam és felgöngyöltem úgy hogy a hajtás alul legyen kicsit lenyomogattam a tetejét és háromszögekre felvágtam. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam letakarva hagytam  addig kelni még  a sütőt  előmelegítettem  200 C fokra. Ekkor felvert tojással lekentem és beszórtam reszelt sajttal sütőbe tettem ahol 20' sütöttem😋
Jó étvágyat!

6 megjegyzés:

horimarika írta...

Nagyon csinos kis háromszögek! Gondolom, finomak is.

Katalin írta...

Nagyon guszták, ügyesen megoldottad a péksütemény hiányt 😊

aranyos fodorka írta...

Egyszerű és nagyszerű.
Ez is jó ötlet.

Éva írta...

horimarika köszi , finom jó puha volt még két nap után is.
Katalin köszi.
aranyos fodorka köszi.

aranyos fodorka írta...

Képzeld Éva ajánlottam a blogodat egy gyerekeit egyedül nevelő apukának és nagy örömmel állapította meg, hogy rengeteg hasznos ötletet tudott és fog még a blogodból felhasználni !!! EZ a siker, gratulálok hozzá.

Éva írta...

Nagyon kedves vagy aranyos fodorka örülök és köszönöm !