2020. június 11., csütörtök

Mákos kalács /tojás nélkül


Hozzávalók fél adaghoz tészta: 25 dkg liszt,  1,5dkg friss élesztő, 0,8 dl olaj, 1 tk. cukor, csipet só, 1,5 dl langyos tej töltelék: 15 dkg darált mák 3 evőkanál kristálycukor, mazsola, 1/2 dl tej, kb. 2 dkg vaj/felét  szeletelve töltelékre másik felével kentem a kisült tésztát/
🌺
Elkészítése:Kevés langyos tejbe tettem a cukrot  az élesztőt  kiskanál lisztet  elkevertem hagytam felfutni. Kimért liszthez tettem a már felfutott élesztőt és a többi hozzávalóval  összegyúrtam a tésztát letakarva 1 órát pihentettem. Közben összeállítottam a tölteléket: mákot a cukorral elkevertem felforrósított tejjel leöntöttem elkevertem és hagytam hűlni. Mazsolát beáztattam majd leszűrtem. Enyhén lisztes gyúrótáblán a tésztát kinyújtottam négyszögletes formára  megkentem a mákos töltelékkel és beszórtam a mazsolával  kevés vajat  vékonyra szelve   rászórtam majd a tésztát feltekertem. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam villával megszurkáltam és előmelegített sütőben 180 C fokon 35' sütöttem. Mikor kivettem a sütőből olvasztott vajjal kentem meg a tésztát és hagytam hűlni csak ezután porcukroztam és szeleteltem😋
Jó étvágyat kívánok !
forrás:innen

2 megjegyzés:

Okki írta...

Hónapok óta nem ettem mákosat, most nagyon jól esne egy-két szelet ebből a kalácsból. Guszta nagyon. :)

Éva írta...

Okki szívesen megkínáltalak volna ha tudom hogy szereted:-))Köszi!